2.B

2.B

Mgr. Kateřina Kubínová

PÁTEK 23.10.

Krásné páteční ráno všem!

Čas se žene přímo kosmickou rychlostí a my tu máme úplný konec týdne a jako bonus jde o konec předprázdninový!

Vím, že nemůžete chodit do školy a někteří lidé stále mluví o tom, že mají školáci prázdniny, ale my všichni dobře víme, že to tak není. Musíme přece plnit úkoly a pracujeme na online hodinách...a proto si přeji, aby se podzimní prázdniny staly opravdu časem na úplný odpočinek a relax pro Vás všechny. Je mi totiž jasné, že si to zaslouží nejen děti, ale především dospěláci, na které se valí spousta informací...málokdy pozitivních... a na ně se napojují úkoly, povinnosti atd. A tak slavnostně slibuji, že medvědí třída bude celý týden zavřená :-) ... snad jenom kdybyste chtěli poslat nějaké hezké fotky na stream, to by nebylo špatné :-), to bych jako stará medvědice dovolila. :-)

Pojďme na dnešní den:

1. Aj : holky : mají práci jasnou již od úterý, tak si jen dokončete to, co Vám paní učitelka na tento týden zadala

           kluci:  - Podívej se na video ze Zoo a opakuj po Stevovi:

https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM

                    - Pracovní sešit str. 9 – Doplň křížovku

2. M : PS str. 39/ 2-6 + str.40

str. 39/2 : tabulka na sčítání a odčítání je jasná věc, ke které nemám co dodat a dospělákům radím, dejte si kafíčko, na to Vás vůbec nebudou potřebovat :-)

str. 39/3: vymysli pokračování této číselné řady, nápověda zní: konec je u čísla 19 a musíš napsat 6 čísel

str. 39/4 - 6: přečti si sám zadání a do žluté části mi napiš pouze výsledek :-)

str. 40/8: to je žluťásek, který tentokrát není dlouhý, ale taky není lehký -  nikdy totiž nezjišťujeme výsledek příkladu, když si ale vzpomenete na pyramidy, určitě si s ním hravě poradíte

Slovní úkol a diktát si nechej volný na společnou práci...snad už v lavicích!

str. 40 : vyplníš tabulku - vypadá dlouhá a těžká, ale není :-), stačí přijít na systém...nebudu nic prozrazovat, pak by to nebyla žádná zábava

3. Plavání: 

Tak minulý týden jste zkoušeli kraul na místě :-), tak dnes navrhuji potápění obličeje pod vodu, vypouštění bublin ( myslím pusou :-))) a příjemný relax - jednou jste moje medvíďata, tak se koukněte, jak si to užívá lední medvěd, kterého Vám posílám a zkuste ho napodobit :-).

4. Čj: Dnes je to naše online hodina, tak si jen nachystej Čítanku, Písanku, pouzdro a cvičný papír nebo sešit a počkej na mě :-).

No a teď už hurááááá, začínají podzimky!!! Užijte si je nejlíp ze všech!!!! 

ČTVRTEK 22.10.

Dobrý den!

A máme tu předposlední den v týdnu. Pravda, je delší, musíme zvládnout 5 vyučovacích hodin, ale když se do toho pustíme, určitě to bude brzo za námi!

1. Čj : učebnice Agátka str. 31/5

Představ si, že Ti někdo řekne oznamovací větu, kterou Ti odpovídá na otázku, kterou ty ale neznáš! To je trošku zmatek, který musíme dát do pořádku - vymyslíme a napíšeme otázky, které musely být položeny před danou odpovědí.

Vzor:  ODPOVĚĎ, KTEROU ZNÁME:    Je deset hodin.

           OTÁZKA, KTERÁ NEZAZNĚLA A MUSÍME JI VYMYSLET:         Kolik je hodin?   

Tyto otázky neboli tázací věty (5 vět) napíšeš do sešitu Čj(myšáci). Odpovědi NEPIŠ! Nezapomeň na datum: 22. října

2. M :

Matematiku si uděláme společně na video hodině, tak si jen nachystej velkou matematiku, Matematické minutovky a cvičný papír nebo sešit.

3. Čj : Čítanka str. 30, Písanka str. 15 - 4 řádky

Čtení : Přečti si nahlas článek o tom, jak důležité je v životě dělat věci s radostí :-). V pátek na meetu si o článku popovídáme a hlavně se mi pochlubíte, jak už Vám hlasité čtení jde.

Psaní : Zopakuješ si psaní malého písmene y. Nezapomeň si nejprve hezky ořezanou pastelkou obtáhnout malé tvrdé y v rámečku vlevo nahoře a pak už se dej do práce perem. Nezapomeň na správný sklon a rovná záda. Na prvním řádku Ti pomohou lehátka, pak už musíš na všechno myslet sám :-). Dnes máš za úkol jen 4 řádky, zbytek nechej na páteční video hodinu.

4. Prv : uč. str. 16, PS str. 10/3, 11/6

Učebnice:  Přečti si, jak dělíme plody podle toho, z jakých částí se skládají. Také si prohlédni obrázky pokojových rostlin a přečti si věty, které najdeš na spodní části stránky.

Pracovní sešit: V pracovním sešitě přejdeme o krůček blíže k praxi:-).

str.10/3: Budeš jen spojovat cedulky s částí plodu. To je hračka. 

str. 11/6: Nejprve doplň slova BOBULE      MALVICE       PECKOVICE   a potom správně rozděl tyto plody:

               jablko, broskev, hruška, rybíz, meruňka, hrozny.

A na závěr se zeptej dospěláků, jestli můžeš zalít pokojové květiny, které doma pěstujete :-).

5. Pv :

Práci máme zadanou již z úterý - viděla jsem už některé skřítky a byli moc pěkní! Těším se i na další!

Děkuji za spolupráci a přeji hezký zbytek dne!

STŘEDA 21.10.

Dobré ráno,

už jste připravení? Za chvíli nám bude zvonit :-)! Dnes zadávám úkoly a zároveň připomínám, že se dnes koná i video hodina českého jazyka, na které se uvidíme a můžeme si říci, co je nového. Tak přijďte všichni, budu Vás očekávat:-). Dospěláci Vám jistě prozradí, kdy se máte připojit a taky poradí, co si na video hodinu připravit, protože jsem jim to napsala na školu on line i do mailu:-).

1. Čj:

Úkoly dnes splníme společně, tak vyčkejte na spojení :-)!!! 

2. Tv: 

protáhni si řádně tělo - navrhuji 10x udělej krásný dřep, 10x si lehni na zem a vyskoč nejvýš jak to půjde a 10x se zatoč do kolečka - ale to střídej směr, abys nezbořil byt... nebo dům :-). 

No prosím...a zvoní nám na velkou přestávku :-). Tak si užij sváču :-)... to je dneska fičák :-).

3.  M: PS str. 37/1, 2, 4, 5 + Matematické minutovky str.9/18b (dokončení)

PS str. 37/1,2:

Příklady na sčítání a odčítání - pořád dokolečka :-)...tak mi alespoň udělejte rybníčky a červené značky, však víte, že tak se mi to vždycky nejvíc líbí.

       str.37/4 :

Tady si vyzkouším Vaši pozornost na bramborách...ano, čtete správně NA BRAMBORÁCH.

Přečti si zadání a pusť se do toho.

       str. 37/5

Ke žluťáskovi nemám co dodat. Jen mě mrzí, že nemůže hodina končit jako vždycky se žluťáskem : "Kdo je hotový, pojďte si za mnou pro jedničku!" No nevadí, já Vám ji čestně odevzdám, až se za mnou vrátíte do školy :-).

Matematické minutovky str.9/18b:

Čeká Vás druhá půlka včerejšího úkolu - takže určitě víte přesně, jak postupovat :-).

4. Čj: Čítanka str. 29 + Písanka str. 14 (dokončení)

Čítanka: 

Pan básník Michal Černík napsal pro malé i velké čtenáře spoustu krásných básniček a jedna na Vás čeká na straně 29. Je vlastně další do série k básničkám o řepě, které už znáte. Klasika o velké řepě, legrační o malé řepě - to je ta, kterou jsem Vám četla ve škole, kde řepa není řepa, ale krtčí hromádka :-), a teď tedy do třetice všeho dobrého. Jako bonus pro dobré čtenáře poslouží hádanky na spodní části této stránky.  

A mám i bonus pro dospěláky :-). Jedno období psal pan Černík básničky - přání a ty se mi moc líbily. Tak pokud byste měli chuť. ..TADY jsou.

Písanka:

Jen dokončíme stránku tím, že napíšeme velké W a zopakujeme správné tvary číslic...to se nám bude v matematice náramně hodit...někdy se zlobím, že v matematice nejste medvíďata, ale spíše kocouři ...nebo tak alespoň škrábete. 

Děkuji všem a zase zítra na shledanou.  

Další informace o aplikaci Google Classroom - zadávání a odeslání úkolů

Dobrý den,

do aplikace škola on-line jsem Vám zaslala snad už poslední návod, který Vám má pomoci pracovat v kurzu v rámci Google Classroom.

Vyzkoušejte, prosím, a můžeme si sdělit dojmy např. na streamu.

Chci Vás ujistit, že si moc vážím Vaší trpělivosti a spolupráce, protože je mi jasné, že musíte řešit nejen školu Vašich ratolestí, ale i důležitější věci na světě :-). Věřte mi, že se snažím ze všech možností, které jsou mi podsouvány, vybírat takovou cestu, která nám umožní splnit vše, co je pro nás důležité a povinné, a zároveň nám snad umožní zůstat v co největší pohodě a bez stresu. Není to lehké, každý má jinou představu, jiné technické zázemí, jiné časové možnosti...o to cennější je pro mě to, že navzdory všemu cítím Vaši podporu a to mě nesmírně pomáhá a těší. Stále doufám, že se od listopadu budu s dětmi opět vídat ve třídě, že budu moci svoji práci vykonávat tak, jak jsem zvyklá a jak to snad už i trošku umím :-). Moc se na tu chvíli těším.

Buďte zdraví a zachovejte si optimistický nadhled - to je totiž ta nejlepší cesta, jak v dnešní době obstát. Vaše K. Kub.

ÚTERÝ 20.10.

Dobré ráno všem!

V úterý máme příjemný den, jen 4 vyučovací hodiny a navíc poslední hodina je výtvarná výchova neboli kreslení! Tak to nám jistě dopolední učení uteče jako voda. Tak se podívejte na to, co nás dnes čeká:

1. Čj : učebnice Agátka str. 31

Dnes si budeme s větami tak trošku pohrávat a budeme je měnit, podle Agátčina přání, na jiný druh. Vždy si vyber 1 větu ze cvičení a),b),c),d) a tu napiš do sešitu Čj (myšáci).

Znovu připomínám datum: 20. října

Vzor: Jdu do lesa. -toto je v učebnici :-)     

Změna: Jdeš do lesa?    nebo   Půjdeš do lesa? - jednu z nich napíšeš :-)

2. M : PS str. 36/2 - 6 + Minutovky str. 9/18a

Slovní úlohu, tj. cv.1, nevypracovávejte, uděláme si ji společně na video hodině ve čtvrtek!

cv. 2: stačí jen dopsat výsledky.

cv.3: určitě si vzpomeneš, že jsme podobné cvičení dělali společně ve škole - namaluj takové mince, kterými se dá přesně zaplatit za nákup.

cv.5: doplnění pyramidy je pro nás všechny už laskomina :-).

cv.4 a cv.6: pouze pro dobrovolníky!!! U cv.4 rozhodně nevyrážejte do obchodu :-)! Zkuste maminy, jestli si to troufnou odhadnout.

                                                                 U cv. 6 udělej si pyramidu nebo přímo zásobu pyramid a až se vrátíme do školy,budeme si je zadávat na naše stírací tabulky.

Matematické minutovky: str. 9/18a : vymýšlíš a zapisuješ příklady, aby jejich výsledek byl dané číslo uprostřed.

Vzor Ti napoví :-).

 3. Čj : kluci  Čítanka str.31

Na straně 31 nás čeká malované čtení - moje oblíbené. Přečtěte si, prosím, celý článek a zamyslete se nad tím, čím je pro Vás kdo krásný.

A vymyslete a napište mi 2 malované věty - mohou být úplně o čemkoli, jen některé slovo nebo slova nahraďte obrázkem. Pracujte na papír nebo do cvičného sešitu. Moc ráda Vaše věty uvidím, až se znovu setkáme ve škole nebo nám je mamky a tátové mohou poslat na stream a my si je budeme moci všichni prohlédnout už teď. To by bylo super.

3. Aj - holky: děvčata, to je práce na celý týden, tedy i na páteční hodinu.

4. Vv:  Tak tady jsem vymyslela práci, kterou budete plnit, stejně jako ve škole, i v pracovním vyučování. Vytvoříme si skřítka Podzimníčka. Běhá jich teď po světě spousta a tak si jen jedno chytíš a dáš ho na papír. Povím Ti jak: až půjdeš ven na procházku, nasbírej si hezké podzimní listy, různé barvy a různé tvary. Doma z nich seskládej skřítka, který bude mít z listů obleček. Hlavu  a další části, podle potřeby, domaluj černou fixou nebo pastelku. Nezapomeň na klobouk nebo čepičku, legrační boty atd. Ať se Ti práce daří a hlavně ať se u ní dobře bavíš. A nezapomeň, že je to úkol, který nemusíš splnit hned :-), tak žádné kňučení a odmlouvání, pokud se dospělákům teď procházka nehodí.

Hezké odpoledne pro všechny!

Reakce na meet v aplikaci Google Classroom

Ahoj kluci a holky, dobrý den rodiče, tak spojení s většinou z Vás je navázáno, ale myslím, že mně dáte za pravdu, že mé obavy vyplývající z množství dětí při jedné konferenci byly na místě. Proto si dávám následující úkol: vytvořím skupinky po cca 6 a napíši Vám, kdy se odehraje další meet. Zároveň dám vědět, co si na hodinu připravit. Platit bude to, že pokud setkání nebude ve Vašich silách, nebudeme tento týden situaci nikterak vyhrocovat. Nadále budu připravovat každodenní práci a dávat ji na webové stránky. Rozhodně ale prosím, nevzdávejme to a pokusme se v novém systému najít možnost živé komunikace :-). Děkuji všem.

PONDĚLÍ 19. 10.

Dobré ráno všem!

Doufám, že jste se dobře vyspali :-), máme pře sebou přece další výzvu -  měli bychom se vidět - kluci v 9.00 a děvčata v 10.00 - na meetu, tak jsem moc zvědavá, jak se nám to podaří. Ale ještě před tímto setkáním mám nachystané učení na všech 5 vyučovacích hodin.

1. Čj - holky: Čítanka str. 31

Na straně 31 nás čeká malované čtení - moje oblíbené. Přečtěte si, prosím, celý článek a zamyslete se nad tím, čím je pro Vás kdo krásný.

A vymyslete a napište mi 2 malované věty - mohou být úplně o čemkoli, jen některé slovo nebo slova nahraďte obrázkem. Pracujte na papír nebo do cvičného sešitu. Moc ráda Vaše věty uvidím, až se znovu setkáme ve škole nebo nám je mamky a tátové mohou poslat na stream a my si je budeme moci všichni prohlédnout už teď. To by bylo super.

1. Aj - kluci:

1.Zopakuj si zvířata na safari: https://www.youtube.com/watch?v=dD8PKp2xCXQ

Opakuj po nahrávce.

2.Pracovní sešit str. 8 – napiš yes nebo no podle toho, zda to zvířátko dovede

Run – běhat

Climb trees – lozit po stromech

Fly – létat

Dokresli další dvě zvířata a doplň tabulku.

2. Čj : učebnice Agátka str.30/2

Nejprve si věty přečti, pak je přepiš do sešitu Čj (myšáci). Nezapomeň začít tím, že napíšeš dnešní datum : 19.října

A pak už pozorně piš, nezapomeň doplnit správný konec - znaménko a teprve potom za každou větu namaluj okénko a do něj vepiš, jaký druh věty to je. Zjistíš, že jeden druh chybí. Vymysli větu chybějícího druhu a napiš ji do sešitu na poslední místo.

3. M : PS str.35

Čeká na Vás číslice 16...a taky křeček a šneci :-). 

Ve cv. 1 a 2 pracuj i s rybníčkem a červenými znaménky, ve cv.3 pracuj přesně podle návodu, který si určitě dokážeš sám přečíst, podzimní barvy listů budou pro Tebe také hračka. Já bych určitě použila třeba žlutou, okrovou, vínovou, hnědou, oranžovou nebo třeba tmavě zelenou.Ve cv.4 si zadání slovních úloh také nahlas přečti a do okénka mi napiš jen výsledek. Cv. 5 je obyčejný žluťásek - vypočítej si ho a společně si ho zkontrolujeme při hodině na meetu, která nás čeká v tomto týdnu ve středu nebo čtvrtek. Upřesním Ti to, neboj se :-). Rozhodně nepůjde o dnešní setkání!!! :-)

4. PRV : uč. str. 15 + PS str. 11/4

Učebnici si prohlédni a přečti, v pracovním sešitě si nejprve vybarvi plody takto: 

  • jablko : žlutá
  • hruška : zelená
  • třešně : červená
  • meruňka: oranžová
  • broskev : růžová
  • švestka : modrá

Následně spoj plod s příslušným stromem stejnou barvou. Pozoruj, že některé názvy plodu a stromu se shodují a některé jsou rozdílné :-).

5. Hv

Zpívání ve velkých skupinách je sice zakázáno :-), ale.ty si doma určitě zazpívat můžeš :-)! Anebo si poslechni nějakou pěknou písničku. Hned mě jedna napadá: jsme dnes rozdělení na kluky a holky - tak třeba HOLKA NEBO KLUK...to je dobrá písnička, zlepší Vám náladu a ve třídě má vždycky úspěch :-).

Hlídací dospělák se snad nebude zlobit, když mu napíši, že kdyby měl chuť, najde tu písničku na youtube spolu s ostatními písničkami z pohádek. Tato je z pohádky Tajemství staré bambitky. A někteří z Vás uvidí i super taneček - já Eveli, Kačku , Honzulu a další taky načisto vidím před očima:-).

Opět děkuji za práci a moc všechny zdravím.

Další zdokonalování našeho spojení

Dobré odpoledne všem!

Právě jsem přes online školu poslala všem pokyny, které Vás mají navést na další možnost vzájemné komunikace a to je meet. Prosím, podívejte se a vyzkoušejte. Je to velmi jednoduché :-), slibuji. A rovnou Vás i zvu na první setkání, ve kterém nepůjde o učení, ale opravdu si jen vyzkoušíme, jestli budeme schopni touto cestou komunikovat a taky si udělám představu, na kolik skupinek se posléze rozdělíme, aby měla naše práce smysl.

V pondělí se rozdělíme jen takto: v 9.00 zvu pány kluky a v 10.00 medvědí holky. 

A teď moc důležitá zpráva: kdo ví, že toto spojení není v jeho silách z časových nebo technických důvodů, zůstaňte, prosím, v klidu. Domluvíme se individuálně a pokusíme se najít cestu.

Klidný víkend a pevné zdraví. K. Kub.

ŽÁDOST O SPOJENÍ

Podle mých záznamů se 5 rodin doposud nepřihlásilo na stream. Moc prosím, pokuste se o to během víkendu. Děkuji.

PÁTEK 16. 10.

Dobré ráno všem - medvíďatům, rodičům, tetám ,hlídacím babičkám a dědům :-)!

Máme poslední pracovní den a tak se pustíme do práce, ať už si můžeme začít užívat ten zatraceně zasloužený víkend :-).

1. : Aj : holky 

      Aj : kluci

2.:  M

str. 32 - 33

Čeká na Vás hra, věřím, že se budete dobře bavit :-). Je fajn, že na ni vlastně máte celý víkend. Přečtěte si pozorně zadání na str. 32 a taky na str.34!

Pozor! Strana 32 se NESTŘÍHÁ, vystřihuje se až str.33(34) a myslím, že Ti přijde vhod pomoc dospěláka.

3. : PLAVÁNÍ

Lámala jsem si hlavu, co vymyslet za úkol do plavání :-).....ale bazény jsou přece zavřené!!! Víte co, zkuste poprosit o večerní poleženíčko ve vaně - ale neplavte tam kraulem, ať se neuplácáte o okraje :-)))).

Rovnou připojuji i omluvu hlídačům, jestli jsem způsobila potopu, ale rozvrh je rozvrh, to jistě chápete.

4. : Čj

PS str. 20/3

Vzor: Jsem moc smutná, že je pátek. O   Jsem  moc ráda, že je pátek.

Soustřeďte se zejména na druhou větu :-)!!! A dodávám - nezlobte ani doma!

Celý týden máme za sebou. Nebylo toho málo, co jsme dokázali. Děkuji všem a v pondělí na shledanou tady na našich stránkách, ale také v Googl Classroomu.

ČTVRTEK 15. 10. 2020

Dobré ráno, medvíďata!

A teď úplně slyším, jak mi odpovídáte – dobrý den, paní učitelko! 😊

Taky si to umíte přestavit?

Dnes je čtvrtek a my máme dlouhý den, to je 5 vyučovacích hodin. Tak se dejme do práce!

1. Čj : 

PS str. 20/1,2

cv.1:  Doplníš správné znaménko za větu do prvního okénka a do druhého napíšeš druh věty – O, R, T, P. Pak celou větou odpověz.

Vzor: Chtěl bys být s paní učitelkou ve škole ?    T                 Ano, to bych si moc přál.

(Tuto větu jsem vymyslela kvůli některým pánům klukům 😊, protože vím, že beze mě nemohou být 😊.)                  

cv.2:  Budete měnit větu v jiný druh.

Vzor: Dnes se mi do práce moc nechce. P:  Kéž by se mi dnes do práce chtělo.

2. M :

PS str. 31

Zopakuješ si sčítání a odčítání do dvaceti s přechodem přes desítku.

Špačkům pomůžeš odletět do teplých krajin a zjistíš si, odkud se právě odstěhovali, vrabečkovi najdeš cestu do budky, rozhodneš se, jaké znaménko se lépe hodí do daného příkladu (nezapomeň na náš zlepšovák – stačí najít největší číslo – pokud je na místě výsledku, musí jít o sčítání, pokud je v příkladu na 1. místě, jde určitě o odčítání 😊). Na závěr si zahraješ na učitele a opravíš pár chyb.

3. Čj :  

Písanka str. 14 – pouze malé w (tedy jen 4 řádky)

Čítanka str. 25 – 26 ( dočteš si příběh o pouštění draka )

4. PRV:

uč. str. 14    Zelenina a její druhy (půlka stránky)      

PS str. 10/1, 2 a str. 11/5

cv.1: spojíš slova se správnou částí rostliny na obrázku a obrázek si vybarvíš

cv.2: vyluštíš si křížovku

cv.5: Tady pozor!!!! Ať se z Vás nestanou králíci 😊!!!! Musíte vybarvit jen tu část zeleniny, kterou jí člověk – tak třeba u mrkve se my, lidé, neládujeme natí 😊!

5. Pv:  

Dokonči si pomůcku do Čj – kartičky s druhem vět a koncem vět. Budeme je používat možná už příští týden!! Nezapomeň vystřihnout.

Hezký zbytek dne a zítra zase AHOOOOJ! Velký pozdrav hlídacím dospělákům!

STŘEDA 14.10.2020

Ahoj medvíďata!

Doufám, že jste se na dnešek dobře vyspali a můžeme začít s výukou na dálku. Včera jsme si ve škole vysvětlili, že se budeme snažit pracovat tak, jako bychom byli spolu ve třídě.

Tak tedy - dnes nás ve škole čekají 4 hodiny : 

1. Čj : Agátka ( pro nevědoucí rodiče :-) učebnice) str. 27/3 :

           Budeme rozkazovat kamarádům, to by nám mohlo jít a taky nás to bude bavit :-)!

           Ukáži Vám, jak na to: v učebnici je napsáno: aby mluvil s cizími lidmi  a my z toho uděláme větu: Nemluv s cizími lidmi!

           Takto si vybereme 4 zákazy, napíšeme je do myšákového sešitu Čj jako věty rozkazovací a zazeleníme začátek a konec každé z nich.            

 Nezapomeňte, že věty rozkazovací mohou končit tečkou i vykřičníkem - rozhodnout se musíte podle toho, jak velký důraz svému rozkazu dáte.

2. Tv : Tak to mám pro Vás jen pár pokynů - vlastně vět rozkazovacích :-):

Zavřete počítače! Protáhněte se! Udělejte 5 dřepů s výskokem! Vymyslete krátkou rozcvičku. :-)

3. M :  Velká matematika str. 30/2,3,4

Podívej se na obrázek a spočítej si všechny druhy ptáčků a vytvářej s nimi příklady na sčítání ( nezapomeň i na opačné příklady).

Namaluj, prosím, i rybníček a červená znaménka +.

Ve cv. 4 rozlož číslo vlaštovičce do ocásku.

          Matematické minutovky: str. 8/15a,b

4. Čj:  Písanka str. 13 - dopiš, nezapomeň na správný sklon. Nespěchej!

           Čítanka str. 24 - přečteš si básničku a začátek povídání o tom, jak si kluci pouštěli draka.

Držím Vám tlapku, pusťte se do práce a ať se Vám daří! 

A teď už úplně slyším, jak zvoní na konec vyučování :-)!

A vzkaz pro rodiče : budu Vám velmi vděčná, když práci zkontrolujete a tentokrát nemusíte nic přeposílat. Děkuji a přeji pevné nervy a klid.

A JE TU ZASE

Dobrý den,

to, čeho jsme se obávali, je od zítřejšího dne, tj. od středy 14.10.2020, zpátky. Vyhlášení distanční výuky na obou stupních ZŠ je v platnosti a my tedy opět budeme pracovat na dálku, tedy distančně. Některé věci zůstanou stejné jako na jaře při prvním uzavření školy, jiné se změní. Jisté ale je, že se opět musíme podělit o zodpovědnost za výuku dětí a spolupracovat spolu na co možná nejlepší úrovni. Jsem si jistá, že navážeme na to, co se nám dařilo a přidáme novinky, které musíme do praktického života teprve uvést. Důležité je, že  účast žáků na distanční výuce je již povinná, proto prosím o spolupráci i ty rodiče, kteří v první vlně byli méně aktivní :-). 

Tento týden budu každý den dětem zde, na webových stránkách, zadávat práci, která bude vyplývat z našeho rozvrhu hodin. Vždy Vám přesně sdělím, jestli máte práci přeposlat na kontrolu nebo ne a přidám i ostatní informace.

Jako novinka, která bude tentokrát naší výzvou :-), je zapojení do aplikace Google Classroom. Zatím Vás jen ujistím, že nyní jsem "na tahu" já -  musím Vám vygenerovat a přeposlat přihlašovací údaje a teprve potom si povíme, co dál. Buďte, prosím, trpěliví. Věřím, že vše znovu zvládneme, a že si budeme moci hned po podzimních prázdninách zase říci, že je tato doba za námi a my se vrátíme k běžnému způsobu učení, jen budeme šikovnější o další zručnost při distanční výuce.

Ještě jedenkrát děkuji za spolupráci, přeji hlavně zdraví a klid na všechno, co nás čeká.   

S pozdravem. Kateřina Kubínová

Žádost o spolupráci

Dobrý den,

moc prosím ty z rodičů, kteří mi neposlali zprávu o možnosti spolupráce přes Google Classroom, aby mi napsali mail nebo do aplikace Škola online. Věřím, že to nebude zapotřebí, ale máme povinnost tuto skutečnost zjistit. Moc děkuji a zdravím!

P.S. Děkuji všem za povzbuzující zprávy a pozdravy! Moc si toho vážím.

Zrušené třídní schůzky - informace

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že se spolu neuvidíme v pondělí na plánovaných třídních schůzkách, dovolte mi seznámit Vás s informacemi touto cestou.

  1. Hygienická opatření:

Třídní schůzky byly zrušeny z důvodu zhoršení epidemiologické situace v celé ČR. V této souvislosti platí i na naší škole zvýšená hygienická opatření, jako je časté větrání tříd, omezený pohyb po společných prostorách školy, desinfekce rukou i pracovních míst atd. Vždy se snažíme reagovat nejen na vyhlášení vlády, ale i na naše interní potřeby.

  1. Škola online, předávání informací:

O přechodu na elektronický systém jsem Vás již na našich webových stránkách informovala. Proto jen stručně připomínám, že 1. a 2. ročníky nadále provádí klasifikaci do klasických žákovských knížek, kde bude nadále probíhat i omlouvání absence žáků v omluvném listě. Možné je na totéž využít i aplikace Škola online a omluvenku mně posílat v elektro podobě. Aplikaci budu také nadále využívat pro zasílání zpráv a důležitých sdělení.

Pro naši komunikaci a zápisy domácích úkolů budeme s dětmi používat také klasický deníček, v našem případě medvědí 😊.

Vzhledem k často se měnící situaci, sledujte, prosím, často webové stránky školy i třídy!

  1. Google Classroom:

Jistě víte, že případná distanční výuka je nově ze zákona povinná. Proto se všichni učitelé na naší škole seznamují s touto aplikací a budou procházet školením, aby bylo možné tímto způsobem vést distanční výuku. Od Vás potřebuji momentálně jen to, abyste mi napsali zprávu, zda je tato forma spolupráce mezi mnou a Vámi možná. Tedy jestli máte technické zabezpečení, což je jen připojení k internetu a počítač, notebook či chytrý telefon.

Za Vaši brzkou zprávu předem děkuji.

  1. Pracovní sešity:

Prosím o zaslání 480,- Kč na pracovní sešity na tento školní rok. Jedná se o nutný doplněk k učebnicím Čj, Aj, PRV a o matematické minutovky.

  1. Třídní fond:

Vzhledem k situaci a k tomu, že školní i mimoškolní akce mají být omezeny, myslím,

že bude rozumné prozatím třídní fond nevybírat. Mám zbytek fondu z minulého školního roku, který budu nadále vést a po jeho vyčerpání Vás budu informovat.

  1. Hodnocení a klasifikace:

Pomalu končí první měsíc, ve kterém jsem zjišťovala míru znalostí a zapamatování učiva z loňského netradičního školního roku. Proto také moje klasifikace byla pouze motivační. Od října budu postupně přecházet na klasické hodnocení. Velmi Vás prosím o pomoc při dohledu nad tím, aby děti každý den nahlas četly, počítaly příklady na sčítání a odčítání v oboru do 20 a postupně počítaly bez názoru (pomoc prstů či číselných os). Moc nám pomůže zařazovat i doma psaní dle diktátu.

Jsem si samozřejmě vědoma toho, že to pro Vás není snadné, ale bez Vaší pomoci to nedáme s takovým úspěchem, jaký bychom všichni dětem přáli zažít. Proto předem za Vaši spolupráci děkuji a věřím, že společně opět všechno zvládneme nejlíp, jak to půjde.

Poslední část bych ráda věnovala hodnocení chování. V naší medvědí třídě jsme si určili pravidla, která se snažíme dodržovat. V pondělí dostane každý na uhlídání 5 medvíďat, která se ztrácí, pokud se nám chování nedaří. Vy to doma poznáte hlavně tím, že si s dětmi popovídáte 😊, ale také tak, že se podíváte do deníčku, kam každý pátek přibyde další medvěd do rodiny. Pokud ne, znamená to, že se ztratilo za týden více než 1 medvídě a problémy s chováním jsou větší, než se dá jednoduše přejít. Pokud budu mít pocit, že je nutné s Vámi o případných prohřešcích mluvit, napíši Vám podrobnosti do deníčku, jinak to berte jako „na místě“ vyřízenou věc.

Tak nám držte palce a mějte se hezky!

 

              

ZRUŠENÍ PLÁNOVANÝCH TŘÍDNÍCH SCHŮZEK

Z důvodu zhoršení epidemiologické situace se pondělní třídní schůzky nebudou konat. 

Všechny důležité informace Vám pošlu prostřednictvím aplikace Škola online a také je napíši sem, na naše stránky.

Pěkný víkend a zůstaňte zdraví!!

Nařízení vlády

Podle nařízení vlády je nutné od 10.9.2020 používat ve školách roušky. Proto prosíme o 2 kusy, jeden budou žáci aktivně nosit, druhý bude náhradní v igelitovém sáčku, který poslouží např. ve školní družině Budeme vždy reagovat na pokyny z MŠMT a podle nich se řídit.

Pokud bude dovoleno sundávat roušky ve třídě, budeme této možnosti využívat.
Sledujte, prosím, stránky školy. Přeji všem klid, rozvahu a samozřejmě hlavně zdraví! 😊

Změna rozvrhu

Z provozních důvodů došlo od příštího týdne, tj. od 14.9., ke změně rozvrhu. 5. vyučovací hodina ( Pv ) je přeložena ze středy na čtvrtek.
Omlouvám se a věřím, že Vám to nezpůsobí žádné komplikace.

Elektronická dokumentace

Vážení rodiče,

v letošním školním roce nás čeká další výzva. Naše škola přechází na elektronickou podobu třídní knihy a žákovské knížky. To s sebou přináší nutnost vzájemného propojení pomocí Vašich emailových adres a následně také aktivace Vám přiděleného PINu.

Elektronické vedení třídní knihy se Vás, rodičů, netýká. Tato změna je pouze pro učitele. Žákovská knížka, v pravém slova smyslu, se týká žáků od 3. do 9. ročníku, kteří se nadále budou známky a hodnocení dozvídat výhradně touto cestou. V 1. a 2. ročníku jde o zápisník školáka, který slouží stejně jako ŽK, ale nemusí se archivovat a my jej budeme i nadále používat tak jako loni, tj. na klasifikaci, hodnocení chování, omlouvání absence a potvrzování důležitých informací.

Toto je pro nás velmi dobrá zpráva zejména proto, že máme celý školní rok na to, abychom se v novém systému naučili dobře pohybovat.

Neznamená to ale, že nám odpadá povinnost se do systému připojit. Je totiž možné, že Vám budeme přeposílat některé důležité zprávy a informace tam. Budeme se ale snažit o písemné dublování všech informací, které bychom do elektronického systému zadávaly. Také letos budeme ve spojení přes kontaktní deníčky a tyto naše webové stránky třídy.

Spojení, které pomocí aktivace PINu získáme, nám navíc velmi ulehčí vzájemnou komunikaci v případě distanční výuky (i když si určitě přejeme, aby nás už nepotkala 😊).

Tak hodně sil a trpělivosti pro nás všechny! Zvládli jsme loňský rok, toto nás nerozhází 😊!

                                    Zdravíme. Kateřina Kubínová a Radka Zadražilová  

Vítejte v 2.B - v medvědí třídě!

Poslední prázdninový pozdrav

Dobrý den všem!

Také Vám čas tak letí? Není to přece zase tak dlouho, kdy jsem psala poslední pozdrav svým prvňáčkům a rodičům a vidíte, dneska píši už mazákům 😊, asi ne starým, ale mazákům ano.

Věřím, že se všem prázdniny náležitě vydařily a už se moc těším na Vaše povídání, které začne hned 1. září v úterý, kdy na všechny moje druháky budu v 8 hodin čekat ve stejné třídě jako loni. Přijďte rovnou tam, šatní skříňky vyřešíme ve středu. A s sebou si vezměte jen dobrou náladu, ta bude úplně stačit 😊. Domů si ponesete jen deníček a malé překvapení, tak se bude hodit jen malé zavazadlo, aktovku si nachystejte až na další dny.

Tak už se na Vás všechny těším. Užijte si prima víkend, dobře se na to vyspěte a v úterý na shledanou.

P.S. Abych nezapomněla, paní žirafa zdraví, ale na další rok musí pomáhat zase jiným prvňáčkům, ale máte být v klidu, obstarala za sebe super náhradu. Tak se nechte překvapit.

A jestli to nejde vydržet, koukněte pozorně na obrázek 😊,

                                                                                       

Rozvrh hodin

2.B 1 2 3 4 5
Pondělí Aj/Čj Čj M PRV Hv
Úterý Čj M Čj/Aj Vv
Středa Čj Tv M Čj
Čtvrtek Čj M Čj PRV Pv
Pátek Aj M Tv-PL Čj

Galerie