2.A

2.A

Mgr. Radka Zadražilová

PÁTEK 23.10.2020

Pěkný pátek milí motýlci,

je tu poslední den tohoto týdne. Mám velkou radost, že se téměř všichni vídáme v živých hodinách, a alespoň na dálku se spolu zasmějeme, popovídáme a hlavně se vídáte spolu navzájem. Věřím, že se přidají i ti poslední, co se ještě neodvážili nebo to z technických důvodů zatím nejde. Máte před sebou týden podzimních prázdnin, doufám, že si je užijete jak nejlépe to v rámci současné situace půjde.

Tak jdeme na to, ať to máme za sebou.

1.hodina Čj 

Dnes si opět otevřeme Agátku (učebnici) na straně 31. Ve cvičení 5 je 5 vět. Jsou to odpovědi, tedy věty oznamovací a vy máte za úkol vytvořit ke každé větě otázku, tedy větu tázací. 

Př. Dnes je pátek. - Co je dnes za den?

Věty, které vytvoříš napiš do sešitu Čj (myšičkový). Pozor, nezapomeň vynechat řádek a napsat dnešní datum - 23.října

2.hodina M

Po včerejší zábavné matematice plné aut, takže spíš atrakce pro kluky, dnes nás čekají tabulky na str.39. Ty vám jdou moc dobře! Vynechejte slovní úlohu , zase se k ní spolu vrátíme. Cvičení 2 jsou dvě tabulky, které si spočítejte. Ve cvičení 3 najdi systém v zapisování čísel a pokračuj do 20. Růžové úkoly si pozorně přečti , spočítej a do žlutého políčka zapiš výsledek. Příklad se nám vždy vejde do růžové části. Zalistuj zpět např. na str. 16 , tam to máme. A po růžové přijde na řadu žlutý sloupeček. Můžeš poprosit dospěláka o opravu a jestli se ti podaří bez chyby, můžeš si napsat 1.  Diktát dole si udělějte s pomocníkem, i starším sourozencem, který ti řekne příklad a ty zapíšeš jen výsledek. Na další stránce , str. 40 máš velikánskou tabulku. Počítá se stejně jako naše malé. Tak si ji postupně při volné chvíli počítej. Když objevíš fígl...bude to šup šup. :-))

3.hodina Čj

Tuto hodinu budeme spolu číst včerejší příběh Radost a psát písanku. Tak si to nedělejte sami.

4.hodina Hv

Zpívá celá rodina. Každý doma navrhněte písničku, kterou si všichni společně zazpíváte. Buďte veselí a vy, velcí, optimističtí, ať nás stres neoslabuje. 

Tak pro dnešek se loučím, přeji pěkné dny a po prázdninách ať tam nebo tam se na vás už teď těším.

 

 

ČTVRTEK 22.10.2020

Dobré čtvrteční ráno všem,

dětem, rodičům i prarodičům do různých konců republiky, kam se ti naši motýlci rozletěli, kteří teď čtete tyto řádky. Dnes máme spolu živou matematiku, tak tu si nedělejte, uděláme spolu a český jazyk bude spíše čtecí. Myslím, že raději využijete dnešní den spíše vycházkou do přírody nebo pomocí na zahradě.. Ale něco přece jen udělat musíme. Tak jdeme na to.

1.hodina Čj

Dnes si napište v písance na straně 15 první 4 řádky, je tam malé y a slabiky s ním. Hlídejte si rovná záda u písmenek ! No samozřejmě i vaše. Takže pěkně se posadit, nepíšeme nosem, žeeeee, nesedíme na zkřížených nožičkách, neklečíme, ale sedíme jako správný školák. Zkontroluj si, že správně držíš pero - nesmí se překrývat palec s ukazováčkem, pozor na to !  Až to napíšeš, dnes bude psaní málo, šetři síly na zítřek, vem si čítanku na straně 30 a přečti si po částech příběh Radost. Zítra ho spolu budeme čist taky , tak to budete mít krásně natrénováno.

2. hodina  M

V matematice budeme dnes pracovat spolu, tak si ji nedělej. Jestli se spolu neuvidíme, udělej si další stranu. 

3. hodina Aj 

Práci do angličtiny jste dostali již zadanou, jen připomínám, přihlaste se i do kurzu Aj, kódy jsem zaslala, paní učitelky tam tyto úkoly taky vkládají a časem by se s vámi, děti, taky rády viděli na Meetu tam.

4.hodina Plavání 

A je to tady zase. Plavání bez bazénu. To je tedy prekérnííí situace. Tak co dnes . Jako bývalý plavec vím, že i po letech tvrdého tréninku jsme stále před zrcadlem trénovali ruce. Proto můžete i vy. Stoupni si před zrcadlo, vzpaž ruce a pomalu s nimi toč na střídačku dopředu. Ruce zůstanou natažené a..pravá kruh dopředu, levá., pravá , levá...To nacvičujete kraulové paže - odborně plavecky řečeno. :-))  Někomu nejde udržet celý kruh natažená ruka, proto stojíš před zrcadlem a kontroluješ si to. :-)) Kdybyste chtěli trénovat motýlka, což je taky plavecký způsob, točíme oběma rukama zároveň.

Tak to by byl  trénink ryby na suchu. 

To je dnes vše , mějte se zdravě a co nejvíc pohodově! 

R.Z.

 

 

STŘEDA 21.10.2020

Dobré ráno děti, 

máme tu třetí den tohoto týdne, středu. Je to přesně týden, co jsme museli opět zůstat doma a pracujeme spolu takto na dálku. 

Vím , že jste moc šikovní a stejně jako na jaře jste nám, hlavně tedy mně, vaší paní učitelce, dělali radost tím, jak doma pracujete, tak i tentokrát věřím, že všichni se snažíte, abychom spolu ve chvíli, až se vrátíme do třídy mohli pokračovat v učení takovém, jaké máme nejraději. Společném, se smíchem, ale i s mým neustálým povídáním o tom, jak se k sobě máme chovat třeba, že? :-)) Nebo o tom, jak se k nám naše chování vrátí jako bumerang... Co vyšleš k druhým, vrátí se ti zpátky.

Pamatujete si naše  letošní heslo ? Schválně....

Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se chovali oni k  Tobě.

Jsem ráda, že většina z vás, možná už všichni, si heslo pamatují a postupně poznávají, nejen ve škole, že opravdu funguje.

a je to tu zase.... Zapovídali jsme se. Jejda jejda..

Tak jdem pracovat. 

1.hodina  Čj

Dnešní práci ve velké češtině  bychom měli spolu zvládnout osobně přes kamery. Ti, kteří se nedokáží dnes připojit máte práci schovanou v odkazu. Doufám, že půjde otevřít. Nevím, proč někomu něco jde, jinému nejde otevřít. Věřím, že to ale vše doladíme. Ne, lepší varianta, že to nebudeme potřebovat, protože mi děti odevzdáte a já to s nimi vše udělám osobně. Kéž by..... no...jaká věta děti začíná těmito slovy?  Věta PŘ_ _ Í . 

Práce Čj na doma

2.hodina M

Na začátek si dodělejte pavouky v Matematických minutovkách na str. 9/cv.18b. Teď budeme pracovat na straně 37 ve velké matematice.

 Cvičení 1 : Vždy máš dva draky s různými počty mašliček . Každému je spočítej a vytvoř příklad na sčítání. Počet mašliček u jednoho draka plus počet mašliček u druhého. Pěkně dopočítej pomocí rybníčků   ( správných rozkladů) výsledek a pod tento příklad vytvoř stejným drakům příklad opačný ( na sčítání). a to stejné udělej u druhé dvojice draků.

Cvičení 2 je na odčítání. Přečti si příběh ať víš, co se ti děje nad hlavou....mezi draky.

Cvičení 3 vynech, zkusíme spolu ve čtvrtek stihnout obě slovní úlohy ze stran 36 i 37 na živo.

Cvičení 4 pro prťata. Můžou vám s ním pomoct mladší sourozenci. Hledej stejné brambory. Budou k obědu?

A cvičení 5 spočítejte úplně sami, velcí pomocníci potom u kávy zkontrolují. Děkuji , vařím Vám kávu!

3.hodina Čtení, psaní

V této hodině  dopiš stránku 14 v písance, je tam velké W , snaž se, aby byly všechny lehátka(zádička písmenek) rovná, stejně daleko od sebe. Když se snažíte, všem to už jde moc krásně! Pozor na jazyk! Nepřekousnout si ho! Hihi

Hotovo? Tak můžete hned nebo po obědě mladším sourozencům přečíst pohádku o Veliké řepě v čítance na straně 29.

4.hodina Prv

V dnešní prvouce pomozte mamince , babičce zalít kytky doma a zeptej se, jaké to jsou, jak se jmenují. Pro porovnání můžete kouknout do učebnice, jaké můžou být doma krásy.

5.hodina Pv

Pracovní výchova je spojena s výrobou skřítka podzimníčka,Takže .... Někdo už má splněno, jiný splní až bude příležitost. Ale výrobě čehokoliv se meze nekladou. Takže koho to baví, tvořte, cokoliv. Šikovné ruce se vám budou hodit celý žiivot!

 

Další informace o aplikaci Google Classroom - zadávání a odeslání úkolů

Dobrý den, 

do aplikace Skola-online a e mailu  jsem Vám zaslala snad už poslední návod k tomu, jak pracovat v kurzu Motýlí třída ( i v Aj )   Google Classroom. Vyzkoušejte prosím a můžeme si sdělovat dojmy na streamu u Motýlů. 

Pěkný den !

Radka Zadražilová

ÚTERÝ 20.10.2020

Dobré ráno děti a jejich učitelé,

doufám, že jste se dobře vyspali a jste už po snídani, než začnete plnit úkoly. Dnešní den bude trochu podobný jako včera, tedy co se týká učení. Vymění se nám jen skupinky na angličtinu a český jazyk. Venku se ochladilo, ale určitě mi dáte za pravdu, že se nám to venku krásně barví. Měli bychom využít těch krásných barevných listů, co nám teď padají ze stromů. Aby nakonec listnaté stromy zůstaly na zimu nahulatý, že?

Tak jdeme na to.

1.hodina Čj 

Dnes budeme opět pracovat s Agátou ( učebnicí) a myšičkovým sešitem. Otevři si učebnici na straně 31. Hned nahoře je cvičení 4. Máš si přečíst věty a zkusit je změnit na jiný druh. První zase ukážu:

př. oznamovací větu "Jdu do lesa." změním na větu tázací - Jdeš do lesa? nebo Půjdeš do lesa? 

Tak udělějte ústně prvních  6 vět (a.b) a 3 z nich si vyber a napiš do sešitu. Pozor, vynechej zase řádek a napiš dnešní datum 20.října. Ať máte ty sešity krásné! Bude motýlí kontrola za jedničky!!! Po návratu do lavic.

Hotovo. Teď se protáhni, stoupni si na špičky a zkus vyrůst rukama co nejvýýýýýýš jako strom. Jen pozor, je podzim! :-)) Ať nejsi najednou nahulatýýýý....padá listí!

2.hodina M

V matematice budete dnes počítat na straně 36. Pozor, ne všechno! Slovní úlohu vynechejte, uděláme ji společně ve čtvrtek přes kameru. Kdo se nebude moct připojit, najde návod nebojte. Dnes udělejte jen cvičení č.2,3,5. Cvičení 4 a 6 nechám jen pro dobrovolníky, ale varuji, u plnění úkolu 4 nechoďte prosím mezi regály do obchodu a zkuste mamku nebo babičku, ony to budou přibližně tušit. Možná i chlapi ví!    A abyste si započítali víc,v matematických minutovkách na straně 9 jsou ve cvičení 18 takoví pavouci. Zkuste si udělat první dva (a). A už konec! 

Svačina , nezapomeňte se pořádně napít ....malí i velcí!!! 

3.hodina Aj /Čj

Aj kluci

Holky Čj 

A dnes tu máme po včerejší pánské jízdě náš pravidelný babinec :-) . Holky asi jste už včera pokukovali po úkolu , co měli kluci. Máme stejný, to je jasný! Tak pro jistotu ještě jednou vkládám.

Holky, v čítance na straně 31 je naše oblíbené malované čtení. Přečti si příběh, zamysli se nad tím, čím nás příběh poučuje a zkuste samy dvě nebo tři malované věty vytvořit. To znamená, že některé slovo nahradíte obrázkem. Napište to na papír nebo nějakého cvičného sešitu a kdo to zvládne, tak může vložit ofocené na náš nový stream. Rádi si počtem.

4.hodina Vv

A poslední úkol. Ale ten nemusíte plnit dnes. Až příležitostně. Jak se vydáte ven na procházku, nasbírejte si pár pěkně barevných listů a doma si s nimi trochu pohrajte. Poskládejte a nalepte z nich na papír skřítka podzimníčka, listy využij na skřítkovo oblečení a hlavičku, ruce, nohy, nebo jen boty domaluj fixou nebo patelkami. Myslím, že jejich galerii budeme zase rádi sledovat. Nevím kde je pro koho to nejjednodušší poslat k náhledu. Vím, že každý máme jiné vybavení i zkušenosti s technikou, proto nechávám na Vás, dospělácích. 

PONDĚLÍ 19.10.2020

Dobré ráno děti,

vítám vás po víkendu. Jak jste se měli? Kde jste byli? Co jste dělali? V pondělí si vždy povídáme o víkendu. Dnes to je trochu jinak, ale mohli bychom k tomu využit naši zkoušku spojení přes kameru. Tak si zkuste připravit krátkou reportáž (dvě větičky) o vašem víkendu. Já jsem třeba byla u svých rodičů na chalupě sbírat ořechy. A pozoooor!!! Těch mám na rozdíl od hub moooc! :-)) Teď se možná u vás doma někdo ptá, proč na rozdíl od hub. Tak jestli jste jim ještě nepřiznali, že pokaždé, když jsem letos vyrazila na houby, tak jste mi je buď vysbírali nebo se houby samy zrovna přede mnou schovaliy, tak máte příležitost to na mně  právě teď prozradit. :-)) 

No a co nás dnes tedy čeká. První hodinu máme pánskou jízdu, tedy trochu vám to kluci kazím, ale...ono by vás to samotný nebyvilo... hihi. Takže, holky. vy nic nevybalujte, odcházíte na angličtinu!!!

1. hodina 

Aj holky     Holky je to práce na celý týden od paní učitelky Valúškové

Čj kluci

Kluci, v čítance na straně 31 je naše oblíbené malované čtení. Přečti si příběh, zamysli se nad tím, čím nás příběh poučuje a zkuste sami dvě nebo tři malované věty vytvořit. To znamená, že některé slovo nahradíte obrázkem. Napište to na papír nebo nějakého cvičného sešitu a kdo to zvládne, tak může vložit ofocené na náš nový stream. Rádi si počteme.

 

2.hodina Čj všichni

Tak už jsme tady zase všichni. Dnes budeme pracovat s učebnicí, Agátou, a psát do sešitu Čj (myšičkový). Stále ještě procvičujeme druhy vět. Na straně 28 je pod opičákem cvičení 6. Máme tam 6 vět, které pěkně nahlas přečti a vždy rozhodni, jaký druh věty to je a jaké znaménko za ni patří. Až si všechny takto ústně připravíš, vem si sešit, vynechej 1 řádek za posledním psaním ( pozóor, hlavně otevři správný sešit :-)) ! ) a napiš si  dnešní datum, 19.října. A hned na další řádek začni psát věty. každou si začni na novém řádku a za ni doplň znaménko a nezapomeň i na značku druhu věty : 

Př. Opička ti drží palce . O 

Až to dopíšeš, kdo má možnost okopírovat stránku z učebnice, klidně si udělej osmisměrku . Kdo ne, zkuste očima 'nemůžeme psát do knížky, budeme ji na konci roku vracet) pohledat pár slov v tabulce, trénujete tím mozek, moje chytré hlavičky!!

Svačinková přestávka!!! Uklidit stůl, vyčůrat, umýt pořádně ruce a svačíme.

3. hodina M

V matematice nás dnes čeká počítání s číslem 16.Pro nás už brnkačka, Tak jen malinko napovídám... u křečka doplnit rybníčky a spočítat. Šnečkům spočítejte přiklady v úlitě a schovej je pod správný list, začíná zřejmě na ně pršet :-))). Sloupeček hravě zvládneš, posledních 5 příkladů zpomal, a pozor, dopočítáváš...7 a kolik je 15? K úkolu 4 popros dospěláka o přečtení zkušeností se zavařováním, to fáááákt malé děti neumí, hihi, a ty ale spočítej, kolik zavařenin uděláte. Aby se vám to vešlo do sklepa, spížky... .

4.hodina Prv

Dnes po zelenině projdeme ovoce. O tom, jaký druh na kterém stromě roste už jsme povídali mockrát. I o tom, že takové ovocné stromy rostou v sadu a stará se o ně sadař. Tak si to jen připoměňte v učebnici na straně 15 a Plody na straně 16.    .. a pozor, novinka bude rozdělení plodů podle uložení semínek uvnitř plodu. Nejjednodušší na zapamatování budou peckovice - všechno ovoce, které má uvnitř pecku, kterou nejíme, např.meruňka, broskev, třešeň. Další skupina jsou málvice, ty mají pro semínka svůj domeček uvnitř plodu, jadřinec. Vzpomeňte si, jak jsme malovali rozpůlená jablíčka pro vědce :-)) A poslední skupinou jsou bobule, a u těch většinou sníme úplně všechno i semínka v podobě zrníček, které hravě spolkneme, např. rybíz, angrešť, hrozny.. Tak, a k tomu si dodělejte strany 10 a 11 v pracovním sešitě, zeleninu tam máte hotovou, tak už jen úkoly s ovocem.

A pro dnes hotovo!!!

Co se týká psaní a čtení.  Abysme splnili i tělocvik, tak každý si udělejte 10 dřepů, 10krát si lehni na zem a zase vyskoč a když to počasí a čas dospěláků dovolí, běžte na prochátku ven. Nezapomenout ale na teplé oblečení!!! Nehádat se o čepice, bundy....co řekne velký dvojnožec, to platí!!! Jasný?

Mějte se pěkně a třeba se už dnes na chvilku uvidíme!!!!

 

 

 

 

 

Další zdokonalování spojení

Dobré popoledne, 

právě jsem Vám rozeslala další kroky na zkoušení se spolu propojit. Můžete si vše v klidu zkusit, výhodou tentokrát je, že se děti můžou spolu spojovat, vídat jakkoliv a s kýmkoliv aniž byste byli závislí na našich schůzkách. 

Na první zkoušku spojení Vás zvu na pondělí a to, kluky na 9.00 a holky na 10.00 hod. Bude to zatím jen zkouška spojení, abychom zjistili, komu to jde, komu ne a v kolika to budeme dále zvládat najednou. Učící chvilky bychom zahájili až ve středu , poté, co si vás opět rozdělím do skupin, letos možná už vícepočetných, jestli tedy jako větší školáci zvládneme mluvit postupně. Ale myslím si, že i na jaře jsme se to krásně naučili. Naše domluvená gesta, jako palec nahoru, potápěčské ok....to nám zůstalo dodnes i ve třídě.

Tak kdo bude v pondělí moct, čas domluvený máme, kdo to v tuto dobu nezvládne, nebude se hroutit a budeme se domlouvat spolu individuálně tak, abychom našli společnou cestu. 

Ještě jednou krásný víkend! 

A bez nemocííí!!!

R.Z.

PÁTEK 16.10.2020

Dobré ráno děti,

dobré ráno paní učitelky a páni učitelé, co sedíte vedle motýlích studentů. Máme tu pátek, konec dalšího týdne. Včera jsme zahájili výuku nových dovedností i pro nás, dospěláky, proto vy, děti, mějte trpělivost i  s námi, nezlobte ve chvílích, kdy se potřebujeme soustředit a domlouvat na něčem pro nás dospěláky důležitém. Už jste šikovné děti a mockrát jste nejen ode mně slyšeli, že se musíte naučit neskákat do řeči, vyčkat na pravou vhodnou chvíli a potom se budeme věnovat jen a jen vám. Protože i přes všechny naše starosti jste vy, děti, to nejdůležitější v našich životech. Tak než se mi rozletíte na víkend, nevím ani tentokrát kam, ale třeba i jen do svých království a pokojíčků, tak uděláme trochu učení spolu.

Připravte si na lavici velkou češtinu a pouzdro.

1.hodina Čj 

Dnes tu máme na straně 20 dodělat cvičení 3. Přečti si větu, doplň znaménko za větou do prvního rámečku a urči druh věty do druhého rámečku. A co dál. Zamysli se nad větou, kterou jsi přečetl-a a oprav ji , jak by měla správně být. A správnou variantu napiš krásně na řádek. Moc neroztahuj písmenka, nebo se ti to tam nevlezeee!!!! Až to napíšeš, protáhni se, udělej si 5 dřepů a dej pusu dospělákovi, který se s tebou učí.

Dole na stránce máte k dispozici manipulační činnost. Je jen pro dobrovolníky, kteří se budou kdykoliv nudit. Příloha k rozstříhání je na konci češtiny .

2.hodina M 

Kdo se nepustil zatím do stříhačky z češtiny, znamená to, že se nenudí, což je dobře a já mu splním stříhání teď. V matematice na straně 32 a 33 máme dnes stříhací a lepící počítání. Stranu 32 nestříhej, tu nech celou. Stranu 33 popros dospěláka, aby ti vystříhl ze sešitu a sám-sama pomalu nastříhej na čtverečky jako pexeso. Nemávej kolem sebe těmi nůžkami, schovej jazyk, hihi ..... uf. Hotovo? Tak teď si učitelka nebo učitel uvaří kafe, pověsí prádlo, dovaří oběd nebo jen tak vydechne. A motýl bude brát jeden čtvereček po druhém, spočítá příklad na zadní straně a podle výsledku a jeho barvy nalepí, možná prvně jen položí na správný výsledek. A to je dnes z matiky vše...Odměnou ti bude krásný podzimní obrázek.

Svačinááá.... uklidit lavici, vyčůrat a umýt pořádně ruce.

3.hodina čtení a psaní

Otevři si písanku na straně 14 a připomeneme si jak se píše malé v a malé dvojité w. Jen 4 řádky, dnes jste už psali věty v první hodině. Dopsáno? A krásně? Tak zavřít písanku, pero do pouzdra a jdeme si dočíst čítanku, stranu 25 a 26. Klidně si ji rozděl do menších kousků, kousek teď, kousek po obědě, kousek ...kdykoliv. Domluvte se s velkým dvounožcem ( jak říká kocour Modroočko dospělákům). A další pusa učitelům....

4.hodina HV

Tak tady nám to trochu ve škole kazilo nařízení vlády. První výhoda domácí školy...můžete zpívat!!! Možná si vzpomenete  na Pyšnou princeznu a švece, který běhal zpívat do království krále Miroslava. Kdo bude chtít, můžete poprosit o puštění celé Pyšné princezny. Je to stará pohádky, není barevna, jen černobílá, vím, že jste zvyklí dnes koukat na krásné moderní pohádky,ale i staré je krásné. A poučné........ A pro dobrou náladu Vaše oblíbená Yahoda.

https://www.youtube.com/watch?v=HIOr0oeAKCc

Teď popřeji úplně všem klidný víkend. Odpočiňte si, pokud to půjde vypněte, užijte si dny bez učení. A já se na vás všechny zase těším v pondělí ráno!!!!!

Posílám velké objetí na dálku !!!!! 

ČTVRTEK 15.10.2020

Dobré ráno děti,

D....  r... p... učitelko. Určitě jste si sami doplnili pozdrav. A máme tu čtvrtek. Ten si spolu moc neužíváme, vidíme se jen dvě hodiny. Ale minulý čtvrtek byla změna, viděli jsme se i v plavání. To jsem vás moc chválila, že jste se rychle naučili nový, už vlastně plavecký model tréninku. Doufám, že si ještě pamatujete, do kterého družstva patříte,cooo....Nebojte, jak to zase půjde, znovu všechno připomeneme. I po týdnu můžeme na dálku zatleskat Vláďovi, který minulý čtvrtek poznal, že bát se vody je velká škoda, že ji můžeme mít rádi i když jsme v ní stále na pozoru, aby se nestalo nic, co by nám ublížilo. Ale to musíme i na kole i na bruslích, lyžích....to jsme si vysvětlili. A už tu máme pravidelné ráno, že se zapovídáme než začneme pracovat. Takže stop!!!

1. hodina ČJ

V dnešní češtině budeme pracovat ve velkém sešitě. Na straně 20 si napište do žlutého rámečku dnešní datum, 15.října. Stále procvičujeme druhy vět. V prvním cvičení máme věty. Naším úkolem je přečíst si vždy větu, doplnit za ni znaménko do prvního rámečku a do druhého značku, jaký je to druh věty. To dokážete už hravě. Ale to nekončí :-)). Vy máte vymyslet a napsat celou větou odpověď. Vzpomeňte si teď na metematiku, slovní úlohy..tam vás taky nutím odpovídat celou větou. 

Zase vám ukážu sama na první větě:

Který je teď měsíc v roce ? T   a odpovím : Teď je říjen.  Vem si zelenou pastelku a zkontroluj si začátek a konec věty. A tímto způsobem udělěj celé cvičení.

A ve cvičení 2 přečti větu a vzpomeň si, jak jsme v úterý spolu tvořili všechny druhy vět podle jedné, kterou jsem vám řekla. Takže , když tam budeš mít větu oznamovací, zkus z ní vytvořit třeba tázací.

př.  Dnes nám paní učitelka pošle zase úkoly. O   A já vytvořím tázací: Pošle nám dnes paní učitelka zase úkoly? T

Všechno, co budete psát pište krásně, bez chyb,hlídejte rovná záda písmenkům, jako by to byla písanka. 

Z češtiny je to pro dnešek všechno. Vymaluj si obrázky na této straně 20 a připrav si angličtinu.

2. hodina AJ 

pro holky : (práce od p.uč. Valúškové)
Pracovní sešit str. 4 - spojit anglické slovíčko s obrázkem zvířátka a vybarvit podle pokynů: 

a monkey - brown
a crocodile - green
a lion - brown
a tiger - orange
a snake - yellow
a zebra - white


Kdo by potřeboval pomoc se slovní zásobou: 

Slovníček je v pracovním sešitě na straně 81 (Lekce 1). 

Odkaz na slovník, kde je možné přehrát si výslovnost slovíčka:

https://dictionary.cambridge.org/

anebo Slovník na Seznamu. 

pro kluky( od p. uč. Vaníčkové)

rozklikněte prosím odkaz  pro kluky

 

3.hodina M

V matematice dnes procvičte sčítání a odčítání do 20 na straně 31. Kde jsou připraveny rybníčky, pěkně je doplňte. Špačky doveďte do správných budek, aby se náhodou nenastěhovali do cizí. A vrabčákovi ukažte správnou cestu domů. A na závěr si zahrajte na učitele a učitelky vy, opravte chyby.

4.hodina plavání

Teď jsme trochu v pasti. Ale mám nápad. Dnes večer si do sprchy nebo do vany vemte plavecké brýle a trénujte nádech pusou a výdech do vody prvně jen pusou, šikovnější i nosem... pouštějte pořádně bublinky ven!!! Ať vás lechtají kolem uší!!! Jde to i do umyvadla!!! Žádné výmluvy,jasný!!! 

Rodičům se omlouvám za případný úklid koupelny po hodině plavání...  :-))

Mějte se dobře!

A zítra ahooooj!!!!

 

 

Středa 14.10.2020

Dobré ráno děti,

teď by následoval pozdrav od vás, kdybychom byli ve třídě,tak já si ho jako představím a řeknu vám jako každé ráno, co nás dnes čeká za učení. Podle rozvrhu dnes máme česky jazyk, matematiku, čtení a psaní, prvouku a pracovní vyučování.

Tak jdeme na to.

Z českého jazyka si dnes udělějte cvičení 3 ze strany 27 v učebnici (Agátě). Máte za úkol vytvořit rozkazovací věty podle uvedených zákazů. První větu napíšu já. Máme zakázat kamarádovi, aby mluvil s cizími lidmi. Už slyším, jak říkáte vaše návrhy. Tak já píšu větu : Nemluv s cizími lidmi! A další věty už vytvořte a napište do sešitu Čj (myšičkový, co zůstává myšičkový - děti přesně ví..) sami. Zvoní,ale dopiš si práci, potom máš přestrávku...hihi

Druhá hodina, matematika. Dnes je na řadě strana 30. Trochu si připomenete naše povídání v prvouce o stěhovavých a stálých ptácích u obrázku na této straně. Ke splnění úkolu 2 a 3 ten obrázek budete potřebovat. U cvičení 4 vlaštovkám do ocásků dopočítejte čísla tak, aby vám vyšlo číslo u zobáčku. Cvičení 5 a 6 můžete zkusit jen ústně. A aby vám nechybělo počítání, v matematických minutovkách si udělejte na straně 8 cvičení 15a,b. To, co teď přeskočíte můžete příležitostně klidně dodělávat kdykoliv. Konec hodiny

Ve druhé češtině si prosím napište v písance stranu 13 a ke čtení využijte čítanku , na straně 24 je básnička Drak a pod ní začíná další podzimní příběh. Tak dnes pěkně nahlas přečtěte stranu 24. zítra budeme pokračovat. Zvonííííí!!!! 

Čtvrtá hodina je prvouka. Začali jsme se učit rozlišovat druhy zeleniny. Prohlédněte a přečtěte si v učebnici na straně 14 zemědělské plodiny a luštěniny. a k tomu si v pracovním sešitě vyplňte křížovku na straně 10 a na straně 11 cvičení 5. Ostatní nechejte na příště..ovoce.

Tak  a pracovní výchova. Vymalujte si pěkně ty kartičky s druhy vět co jsme včera vyrobili. A neztratit je! Budeme je spolu používat.

Přeji všem pěkný, i když upršený den !

 

...a druhé kolo...

Milí motýlí rodiče,

čemu jsme asi nikdo do poslední chvíle nevěřili, se bohužel stalo. Jak už všichni víme, od zítřka, středy 14.10.2020, opět přecházíme všichni na distanční výuku. Protože vím, že jste všichni při jarní vlně epidemie fungovali v rámci svých možností výborně, věřím, že na naši dálkovou spolupráci navážeme a společnými silami zase vše zvládneme.

A jak to tedy tentokrát bude...

Tento týden Vám budu každé ráno sem, na webové stránky školy-třídy, zadávat práci do předmětů podle rozvrhu hodin ten den. Když budu chtít poslat něco zpět ke kontrole, napíšu si. 

Novinkou pro nás pro všechny tentokrát bude naučit se spolu spojovat pomocí aplikace Google Classroom. Uklidním Vás, že teď jsem na řadě já, která Vám musím vygenerovat a přeposlat přihlašovací údaje do této aplikace. Potom teprve si sdělíme další kroky. Vím, že mám mezi Vámi velké pomocníky přes techniku, takže věřím, že to dokážeme. Do té doby způsoby spojení  máme.

Doufejme, že situace umožní dodržení slibů a  pustí nás po podzimních prázdninách zpátky do tříd . A my si budeme moci říct, že jedeme dál tak, jak všichni umíme, každý ve své profesi, ale k tomu jsme zase zkušenejší a šikovnější "ajťáci".

V tuto chvíli Vám všem předem děkuji za trpělivost, obří pomoc a dělbu zodpovědnosti za výuku našich motýlů. Budu opět k dispozici na telefonu, na fbskupině naší třídy, na mailu...

Pevné zdraví všem !!!

S pozdravem Radka Zadražilová

Třídní schůzky 21.9.2020

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že se spolu neuvidíme v pondělí na plánovaných třídních schůzkách, dovolte mi seznámit Vás s informacemi touto cestou.

  1. Hygienická opatření:

Třídní schůzky byly zrušeny z důvodu zhoršení epidemiologické situace v celé ČR. V této souvislosti platí i na naší škole zvýšená hygienická opatření, jako je časté větrání tříd, omezený pohyb po společných prostorách školy, desinfekce rukou i pracovních míst atd. Vždy se snažíme reagovat nejen na vyhlášení vlády, ale i na naše interní potřeby.

  1. Škola online, předávání informací:

O přechodu na elektronický systém jsem Vás již na našich webových stránkách informovala. Proto jen stručně připomínám, že 1. a 2. ročníky nadále provádí klasifikaci do klasických žákovských knížek, kde bude nadále probíhat i omlouvání absence žáků v omluvném listě. Možné je na totéž využít i aplikace Škola online a omluvenku mně posílat v elektro podobě. Aplikaci budu také nadále využívat pro zasílání zpráv a důležitých sdělení.

Pro naši komunikaci a zápisy domácích úkolů budeme s dětmi používat také klasický deníček, v našem případě medvědí 😊.

Vzhledem k často se měnící situaci, sledujte, prosím, často webové stránky školy i třídy!

  1. Google Classroom:

Jistě víte, že případná distanční výuka je nově ze zákona povinná. Proto se všichni učitelé na naší škole seznamují s touto aplikací a budou procházet školením, aby bylo možné tímto způsobem vést distanční výuku. Od Vás potřebuji momentálně jen to, abyste mi napsali zprávu, zda je tato forma spolupráce mezi mnou a Vámi možná. Tedy jestli máte technické zabezpečení, což je připojení k internetu a počítač, notebook či chytrý telefon.

Za Vaši brzkou zprávu předem děkuji.

  1. Pracovní sešity:

Prosím o zaslání 480,- Kč na pracovní sešity na tento školní rok. Jedná se o nutný doplněk k učebnicím Čj, Aj, PRV a o matematické minutovky.

  1. Třídní fond:

Vzhledem k situaci a k tomu, že školní i mimoškolní akce mají být omezeny, myslím,

že bude rozumné prozatím třídní fond nevybírat. Mám zbytek fondu z minulého školního roku, který budu nadále vést a po jeho vyčerpání Vás budu informovat.

  1. Hodnocení a klasifikace:

Pomalu končí první měsíc, ve kterém jsem zjišťovala míru znalostí a zapamatování učiva z loňského netradičního školního roku. Proto také moje klasifikace byla pouze motivační. Od října budu postupně přecházet na klasické hodnocení. Velmi Vás prosím o pomoc při dohledu nad tím, aby děti každý den nahlas četly, počítaly příklady na sčítání a odčítání v oboru do 20 a postupně počítaly bez názoru (pomoc prstů či číselných os). Moc nám pomůže zařazovat i doma psaní dle diktátu.

Jsem si samozřejmě vědoma toho, že to pro Vás není snadné, ale bez Vaší pomoci to nedáme s takovým úspěchem, jaký bychom všichni dětem přáli zažít. Proto předem za Vaši spolupráci děkuji a věřím, že společně opět všechno zvládneme nejlíp, jak to půjde.

 Nakonec bych Vám chtěla vysvětlit letošní hodnocení chování. Po loňských housenkách, kterým jsme museli uhlídat 5 lístečku do pátku, přišly na řadu vylíhlí motýli. Ti už lítaji, a to někteří doslova, proto je krmit nemusíme, krmí se sami. Ale během týdne jim bohužel zlobením můžou začít šednout křídla a stávat se z nich postupně můry. Jedno šedé křídlo ještě zvládne jinak barevný motýl vyrovnat, dvě a více už je špatný. Informovat Vás ale budu i nadále pouze o vážnějších prohřešcích, ty běžné si s dětmi vždy vyřídím hned na místě, těmi Vás zatěžovat nebudu. Proto jen v pátek můžete kouknout do žákovské knížky, papírové, zda máte na víkend spokojeného motýla nebo tak trochu můru :-) .

Tak si nadále společně držme palce a zůstaňme zdraví!!!!

 

Hygienické nařízení vlády

Vážení rodiče, 

z dnešního nového nařízení MZ se od zítřka, 10.9.2020 musí opět nosit uvnitř budov roušky. Pro nás to tedy ve škole platí taky. Zda budou nutné jen ve společných prostorách, nebo i  ve třídách, to se teprve dozvíme a v případě, že ve třídách nebudou povinné, rádi toho využijeme. Prosím tedy o to, aby děti měly každý den 2 roušky, jednu budou nosit cestou po škole a ve třídě ukládat do igelitového sáčku a druhá bude připravena na výměnu, například po obědě v družině, aby neměly celý den jednu. Víme, že ji mají brzy vlhkou, uslintanou :-)). Nezapomeňte jim tedy dát do aktovky i igelitový sáček. 

Děkuji moc za pomoc a všem nám přeji pevné zdraví a hoooodně trpělivosti !!! 

Elektronické dokumenty

Vážení rodiče,

v letošním školním roce nás čeká další výzva. Naše škola přechází na elektronickou podobu třídní knihy a žákovské knížky. To s sebou přináší nutnost vzájemného propojení pomocí Vašich emailových adres a následně také aktivace Vám přiděleného PINu.

Elektronické vedení třídní knihy se Vás, rodičů, netýká. Tato změna je pouze pro učitele. Žákovská knížka, v pravém slova smyslu, se týká žáků od 3. do 9. ročníku, kteří se nadále budou známky a hodnocení dozvídat výhradně touto cestou. V 1. a 2. jde o zápisník školáka, který slouží stejně jako žákovská knížka, ale nemusí se archivovat a my jej budeme i nadále používat tak jako loni, tj. na klasifikaci, hodnocení chování, omlouvání absence a potvrzování důležitých informací.

Toto je pro nás velmi dobrá zpráva, zejméma proto, že máme celý školní rok na to, abychom se v novém systému naučili dobře pohybovat.

Neznamená to ale, že nám odpadá povinnost se do systému připojit. Je totiž možné, že Vám budeme přeposílat některé důležité zprávy a informace tam. Budeme se ale snažit i o písemné dublování všech informací, které bychom do el. systému zadávaly. Také letos tedy budeme ve spojení přes kontaktní deníčky a tyto naše webové stránky třídy.

Spojení, které pomocí aktivace PINu získáme, nám navíc ulehčí vzájemnou komunikaci v případě distanční výuky,i když si určitě přejeme, aby nás už nepotkala☺.

Tak hodně sil a trpělivosti pro nás všechny ! Zvládli jsme loňský rok, toto nás nerozhází ! ☺

 Zdravíme,

 Kateřina Kubínová a Radka Zadražilová

Hurá do školy !!!!

 

Moje milá třído,

už ne housenek,ale vylíhlých krásných motýlů,

 

prázdniny utekly jako voda a my se konečně zase můžeme sejít v plném počtu ve své třídě. První den sice jen na jednu hodinu, ale od druhého dne si budeme užívat už déle. Proto také přijďte 1.září do třídy s úsměvem a dobrou náladou ! Nic víc nepotřebujete. Dostanete deníček s důležitostmi. Ty základní informace, které platí pro všechny žáky školy, jsou už uvedeny v aktualitách na stránkách školy. My, ty naše třídní záležitosti si budeme prozatím řídit v deníčku a opět tady, jak jsme se v minulém období krásně naučili, a postupně společnými silami přejdeme na novou komunikaci, elektronickou. Což se přiznám, nikdy mi nenahradí osobní kontakt.

 

Tak nám všem přeji, aby naše spolupráce pokračovala tím klidným a myslím i oboustranně spokojeným způsobem i nadále.

 

Už se na vás, motýlí holky a motýlí kluci mooooc těšíím !!! Načechrejte křídla a hurá do školy !!! Čekám tam na vás !!!

 

Vaše paní učitelka Radka Zadražilová

Rozvrh hodin

2.A 1 2 3 4 5
Pondělí Čj/Aj Čj M Prv Tv
Úterý Čj M Čj/Aj Vv
Středa Čj M Čj Prv Pv
Čtvrtek Čj Aj M Tv
Pátek Čj M Čj Hv