Vážení rodiče,
v pondělí 7.6. 2021 v 16.00 proběhnou klasické třídní schůzky.
Vaše účast není podmíněna testem na Covid 19, pouze je nutné použít ochranu nosu a úst, tj. respirátor. Pokud preferujete neosobní kontakt, je možné se spojit mailem nebo telefonicky.
Hlavní body programu:
Těším se na setkání s Vámi. Pokud se třídních schůzek nezúčastníte, protože Vám stačí podané informace touto cestou, zvažte, prosím, možnost alespoň přijít do vestibulu školy a zúčastnit se voleb do školské rady. Máme tam své želízko v ohni 😊.
Hezký víkend všem! Radka Zadražilová
Středeční pozdrav a shrnutí učiva:
poslušně hlásím, že jsme slavnostně ukončili výuku v pašijovém týdnu a čeká nás 5 dní volna! HURÁ!
Co jsme dnes zvládli?
Čj:
SPOLEČNĚ: velikonoční rozcvička, u které jsme si potrénovali paměť 😊 +PS str. 17
SAMOSTATNĚ: Domalovat kraslice z rozcvičky
M:
SPOLEČNĚ: v mrskačce jsme promrskali násobení 3 + dokončili str. 52
SAMOSTATNĚ: dobrovolně str. 52/6,7
Na Velikonoce mají děti připravené ještě 2 pracovní listy – zajíčky z matematiky a ČJ (pár výtisků čeká na zájemce i na vrátnici školy). Také jsme domluveni, že si pozorně dočtou vše o Velikonocích od Boba a Bobka 😊.
Za dnešní hodiny jen a jen chválím. Díky dětem se nemusím bát, že bych se celý rok škaredila, protože mě několikrát rozesmály a dokonce i jedna naše babička J). Děti, a to myslím i kluky, měly skvělé účesy nebo dokonce i copy. JTak snad mohu doufat, že nás to společně bavilo 😊.
P.S. Aby nebyl Váš odpočinek ničím rušený, nemusíte celé svátky žádné úkoly posílat, ale…. Pokud se budete chtít podělit o jakékoliv zážitky nebo výrobky, budeme se těšit na streamu.
Přeji všem rodinám klidné, sluncem zalité Velikonoce!
Středa 24.3.
Pěkné odpoledne všem,
dnes jsme se viděli, hlavně slyšeli v malých skupinkách, kdy jsme si spolu dlouho četli o Křemílkovi a Vochomůrkovi. Dětem jsem čtení ohodnotila a musím je zase všechny pochválit. Až na drobné „kosmetické“ úpravy už nám to jde moc dobře. Samozřejmě se teď zúročuje to, že kdo čte doma pravidelně nahlas, už slyší i rozdíl v intonaci hlasu a používá ji. Takže to dnes shrneme:
ČJ - čítanka str.102 – 104 + zápis do sešitu ČTENÍ
PRV – dodělání str. 34 a na str. 35 jsme koukli na návod setí semínek. Vzhledem k tomu, že se nám blíží Velikonoce, máte většinou již zaseto zahradníci J
M – dnes jsem dětem zadala pracovní listy od trpaslíků, které mi po vyplnění prosím zašlete do Motýlí třídy do úkolu 7úkolů od 7 trpaslíků k hodnocení. Děkuji
Hv – Pro tento týden máme trpasličí písničku přímo svatební. J
Přeji všem pěkný zbytek dne, jsem ráda za tvořivé maminky, babičky a těším se na zítřek, kdy už zase bude režim ČJ a M po velkých skupinách.
TRPASLIČÍM NOVOMANŽELŮM PŘEJEME HODNĚ ŠŤASTNÝCH SPOLEČNÝCH LET !!!!
Dobré dopoledne. Dnes jsme společně strávili jen jednu hodinu a teď si děti už užívají angličtinu.
Společně jsme udělali ČJ uč.str. 83/ cv.6 – vymýšleli a zapisovali jsme věty na daná slova a určili u nich druh věty.
Samostatně děti dnes dokončí 2.díl písanky ( str. 39 a 40 ).
A můžou pracovat na úkolu do VV – plánují domy pro trpaslíky.
Připomínám ještě, že zítra jsou opět málopočetné skupinky, připravte si čítanku.
Přeji všem příjemný zbytek dne!
A je tu pátek!
Máme za sebou další týden. Na jeho závěru chci pochválit děti, které s nadšením plní různé výtvarné úkoly a podělí se s námi o jejich výsledky. Děkuji!!!! To je v tuto dobu i motor pro mě, aby zůstal člověk pozitivně pozitivní J.
Tak už dnes jen shrnu dnešní učení, máme stále ( až na malinké výjimky) plnou účast, tak vím, že ho všichni plníte se mnou.
ČJ – společně jsme procvičili i/y a v PS vypracovali na str. 14/cv.1,2,3, + učebnice str. 82/cv.4 slova z kytiček do sešitu ČJ.
Samostatně měly děti dodělat slova z kytiček do sešitu.
M – společně sluníčková rozcvička na násobení 2 do sešitu Násobilka, PS str.44/cv.1 – 5 .
Samostatně do sešitu M1 vytvořit 10 příkladů na násobení 2 z nadiktovanými čísly.
UŽ KONEC UČENÍ A PŘEJI VÁM VŠEM KRÁSNÝ PRVNÍ (i když studený) JARNÍ VÍKEND!
Dobré odpoledne!
Dnes jsme v obou předmětech začali s novou látkou. V Čj to vlastně až tak nová látka není, spíše jen nová kapitola – slabiky dě, tě, ně, u kterých jsme si vysvětlili rozdíl mezi psaním a výslovností.
To v matematice je to úplná novinka - dělení, kterému se budeme věnovat i v příštích dnech.
Přehled dnešních úkolů:
Čj:
SPOLEČNĚ: PS str.14/2 + zápis do sešitu
SAMOSTATNĚ: uč. str. 80/10 do malého sešitu Čj
M:
SPOLEČNĚ: PS str. 42 + 43/4
SAMOSTATNĚ: PRV : uč. str. 44 – přečíst o jaru + PS str. 34/1,2 + Pv: Tancující příšerky
NA ZÍTRA SI DO ČJ PŘIPRAVTE I KARTIČKY S I/Y. DĚKUJI A HEZKÝ ZBYTEK DNE!
Pěkné poledne,
dnes jsme spolu strávili duchařskou matematiku. Společně jsme splnili PS str. 41 celou a samostatně si děti mají dnes vypracovat úkol č.2 v PS ČJ na str. 12.
Dále jsem jim vložila do Motýlí třídy úkol do VV – domalovat partu strašidel a k tomu ochutnávku filmu Hotel Transylvánie.
Dnes měly děti i AJ se svými p. učitelkami.
Zítra se uvidíme opět po malých středečních skupinkách a napíšeme si společně diktát. J
Samostatnou práci na zítřejší den najdete zde ráno. J
Přeji všem krásný zbytek dne !
Pěkné odpoledne,
přeji všem dobrou chuť k obědu a jen pro úplnost sem píši, co jsme dnes udělali.
Čj - PS str.13 a samostatně dopsat v písance str. 37 a přečíst zaslaný text "Barbuchu".
M - PS str. 40 a samostatně PS str. 41/cv. 4
PRV - samostatně str. 33/cv.1 popsat lidské tělo.
Pěkné odpoledne a zítra se ráno uvidíme, budeme mít spolu 1 hodinu matematiky a potom mají děti angličtinu.
Pro klid - 10.30 kluci a 11.30 holky. :-)
PÁTEK 12.3.
A máme za sebou další týden. Tak jen krátce shrnu, co jsme dnes zvládli.
ČJ
Společně : PS str. 12/cv.1,3
Samostatně : PS str. 12/cv.4 + čítanka str. 32 (zapsat do sešitu ČTENÍ s obrázkem)
M
Společně : PS str. 39/cv.1-5
Samostatně : PS str. 39/ cv. 6 ( prosím zaslat do Motýlí třídy k ohodnocení)
Připomínám, že v pondělí se opět měníme, začínají kluci v 8.30 hod.
Posílám i nápad na vodnické pracovní vyučování, není povinné, ale můžete mít z něho radost vy, vodník i osmikiláč. J
Děkuji všem za trpělivost a spolupráci. Přeji Vám klidný víkend a zůstaňte zdraví!!!!
PONDĚLÍ 8.3.
Dobrý den, dnes si opět shrneme, co jsme za dnešní vyučování zvládli a co mají mít děti hotové v samostatné práci.
ČJ – uč.str.79/1- společně jsme do sešitu ČJ formou ubytovávání do domu procvičili řazení slov (jmen) podle abecedy.
PS – str.10/cv.1,2
Samostatný úkol děti dostaly v písance str. 37(písmenko z - 4 řádky) a přečíst v čítance str. 96 Sluníčko a jarní uzdravení. Do sešitu Čtení si opět napíší název příběhu, autora a namalují obrázek.
M – společně jsme udělali na str. 32 cv. 1,2,3,4,5
samostatně si vypracuji str.32/cv.7
VŠEM ŽENÁM PŘEJI PĚKNÝ DEN! J
Zdravím všechny doma! Jen pro informaci sem vložím, co jsme dnes stihli udělat.
ČJ - společná práce - PS str. 9 / cv.1,3 a vysvětlit úkol 2.
samostatná práce PS str.9/ cv. 2 dodělat a přečíst v čítance básničku na str. 92
M – společná práce PS str. 30/cv.1, 2 ( modrá ryba), 3 (jedna pyramida společně), 4,5,6
samostatná práce – PS str. 30/ cv. 3 dodělat pyramidy.
Všechny děti musím moc pochválit, jak zvládnou celou dobu pracovat, dávat pozor i přes občasné trable elektroniky. Ale musím říct, že takto pěkně pracují i ve třídě. Jen je láká víc spolu mluvit, když sedí vedle sebe J.
Dnes tedy všechno hotovo a těším se na vás zítra! Stejný model – kluci, holky, kluci, holky.
Pěkné odpoledne všem!
Dnes jsme spolu krásně zvládli diktát a já už jen čekám na to, až mi je všechny pošlete do motýlího kurzu zpátky, abych ho mohla ohodnotit a poslat vám určitě krásné známky!
Jinou práci, než včera zadanou písanku a angličtinu a dnes kousek prvouky na str. 29 pro vás dnes nemám.
A co bude zítra?
Setkáme se opět na hodinách Čj a M, tedy dvakrát za dopoledne. Začínají opět páni kluci a dámy mají tento týden delší dobu na ranní rozjezd. Ovšem příští týden .... budou ranní ptáčata ony. Tak si jen ráno připravte vše do Čj a těším se na vás!!!!
POCHVALA PRO VŠECHNY!!! ÚPLNĚ VŠICHNI SPOLU PRACUJEME I NA DÁLKU!
První opravdový den v nové vlně distanční výuky je za námi. Mám radost, že se podařil podle mých představ. Naprostá většina dětí má vše splněno a já teď jen pro kontrolu napíši, co jsme dnes zvládli:
ČJ: PS str. 8
uč. str. 68/1 : tady jsme si samostatně přečetli popis čarodějnice a splnili další samostatný úkol: namalovat ji co nejvěrněji a napsat k obrázku její vymyšlené jméno
M: str. 29 ( bez cvičení 1)
Tím nám dnes školní povinnosti skončily. A nejen to, splněný máme také výtvarný úkol na celý týden!
CO NÁS ČEKÁ ZÍTRA?
Zítra prožijeme den v malých skupinkách, ve kterých splníme jen 2 úkoly: napíšeme diktát do Koumáka ( sešit motýla Emanuela) a představíme kámošům každý svoji čarodějnici. Já osobně už se moc těším :-)! Abyste zbytek dne nezlobili a pořádně pracovali, posílám Vám úkoly do Aj a taky Písanku :-).
Písanka : str. 36 Spoléhám na Vás, že to bude krásná práce :-).
Super odpoledne všem!
Vážení rodiče, prarodiče a přátelé distanční výuky!
Jak jsem slíbila dopoledne, pokusím se teď písemně zformulovat systém distanční výuky na další období, který, jak pevně věřím, zmenší Vaši zátěž a umožní 2 online hodiny denně, tedy Čj a matematiku každý den.
Celý systém je založený na tom, že se střídá přímá práce pod mým vedením s nepřímou, kdy děti samostatně plní úkoly, které si předem připravíme. Nemusíte tedy každé ráno zjišťovat zadání na celý den, stačí jen připravit dceru nebo syna na 1. meetovou hodinu, kde se postupně vše dozví 😊. Pro zjednodušení to bude vždy Čj. Děti si připraví:
Druhá meetová hodina bude Matematika. Děti si připraví:
Ostatní pomůcky, tabulky, sešity atd. do vyučování doporučuji mít v aktovce, kterou budou mít děti u sebe (stejně jako ve vyučování). Aby byly děti co nejvíce samostatní bez Vaší pomoci.
Pokud se stane, že se nebudete moci vyučování zúčastnit, najdete odpoledne souhrn všeho, co jsme s dětmi za daný den stihly na webových stránkách třídy a v aplikaci Google Classroom.
Další výhodou by pro Vás mělo být to, že nebudu potřebovat zasílat zpět tolik práce, jako při minulé vlně distanční výuky. Pokud Vás přece o některou práci požádám, moc prosím o zasílání výhradně do našeho kurzu v aplikaci Google Classroom, kde dokáži rovnou práci ohodnotit a připomínkovat. Předem děkuji 😊.
Zbývá ještě rozdělení skupin. Znovu jsem chtěla nějaký jednoduchý systém, proto každá naše meet hodina začíná vždy o půl 😊.
V PO, ČT a PÁ začínají tento týden ráno KLUCI.
KLUCI mají v 8.30 ČJ, v 10.30 M.
DĚVČATA mají v 9.30 ČJ a v 11.30 M.
V ÚT budou první meet hodiny klasické (Čj), druhé meet hodiny budou věnované Aj a to tak, že kluci začnou vždy v 10:30 a holky v 11:30. Zbytek úkolů z Aj na týden bude zadán formou samostatné práce. První meet hodina Aj začne v úterý 9.3. 2021.
Mezi jednotlivými online hodinami budou děti plnit samostatně úkoly. Druhá skupina (tento týden děvčata) mohou úkoly zadané v matematice plnit až následující den ráno před svojí první online hodinou.
Skupiny po týdnu vyměníme, abychom byli načisto spravedliví 😊.
Zbývá nám STŘEDA, kdy jsem vytvořila menší skupinky dětí, abychom mohli společně psát diktáty, číst či dovysvětlit vše, co bude potřeba. Aby nás to bavilo, tady budou pánové a dámy namíchaní takto:
8:30: Barča, Angelka, Beatka , Filip S., Vláďa, Kuba
9:30: Nelinka, Adélka, Tinka, Simonka, Štěpán, Vojta, Martin
10:30: Anička, Grétka, Klárka, Sam, Max, Filip K.
11:30: Věruška, Nikolka, Izabelka, Danda, Leo, Ondra, Davča
Posledním bodem jsou věci k vyzvednutí:
- od středy budou připravené na šatní skříňce, aby si děti nebo Vy zároveň zkontrolovaly, zda v ní není něco, co je nutné vyklidit 😊. Klíč s sebou! Služba bude fungovat každý den od 7.00 do 15:30.
Děkuji Vám za spolupráci a věřím, že to společně opět zvládneme. Pokud budete potřebovat, pište nebo volejte.
Zůstaňte zdraví. Radka Zadražilová
podle nařízení vlády bude škola opět od 1.3.2021 uzavřena pro všechny ročníky, tedy i pro nás. Tato situace nás tedy nutí přejít znovu na distanční formu výuky. Obnovíme tedy staronové spojení přes Google Classroom v našem kurzu Motýli 2.A . Rozvrh hodin, zadávání práce a rozdělení do skupin si domluvíme v pondělí 1.3.2021.
Proto prosím o zkoušku meetu všechny holky v 9.00 a všechny kluky v 10.00 hod. Vyzkoušíme si, jak to funguje a vše si upřesníme.
Pokud máte nějaké dotazy, pište, volejte.
Přeji Vám všem pěkný zbytek víkendu!
Radka Zadražilová
Zápis z třídních schůzek 11. 1. 2021
Od 4. 1. 2021 se k prezenční formě výuky vrátily pouze 1. a 2. ročníky, žáci ostatních ročníků pokračují v distanční výuce. Lze předpokládat, že se situace bude měnit podle epidemické situace v ČR. Podle stupně PES se vždy vrátíme k již nastaveným pravidlům a metodám výuky.
Průběh a organizace závěru I. pololetí:
4. – 8. 1. - opakování a procvičování učiva
11. - 22. 1. - zjišťování úrovně znalostí v prezenční i distanční výuce (pololetní písemné
práce)
- ukončení absence za 1. pololetí
25.1. - klasifikační porada – uzavření klasifikace
Návrhy známek najdete příští týden v žákovské knížce, prosím o podpis.
Způsob hodnocení a klasifikace za 1. pololetí:
Naše škola preferuje kombinované hodnocení, proto všichni žáci kromě klasického výpisu obdrží i slovní hodnocení, ve kterém shrneme nejen distanční část výuky v tomto pololetí, ale i krátké povídání ke klasifikaci výchov, které nemohly probíhat klasickou formou, a proto berte známku jako naši snahu k motivaci, jako odměnu za práci na začátku školního roku a v době distanční výuky, i když jen v míře, kterou nám situace dovolovala (obrázky, poslechy písniček, domácí cvičení i plavčo 😊).
Na příští týden mám nachystané práce z Čj, M a PRV, které s dětmi napíšeme, zašleme Vám k nahlédnutí (a pokochání 😊), vy je, prosím, podepište a vraťte zpět. Věřím, že klasifikace dopadne ke spokojenosti všech.
Na závěr – co nás čeká v nejbližších dnech a týdnech:
Pevně věřím, že prezenční výuka 😊, to především, protože i když už umíme i distanční způsob, naši práci ve škole nic nenahradí. Navíc si to zasloužíte hlavně Vy všichni. V Čj se pustíme do tvrdých a měkkých souhlásek. Jistě jste si všimli, že nyní zanedbáváme písanku, ale je to jen proto, že je mým cílem doladit vše v mluvnici, kdyby se situace zase zhoršila a děti zůstaly doma. Písanka se na dálku řídí i vypracovává daleko jednodušeji 😊. V matematice musíme zabrat v geometrii, zatím jsme si zopakovali geometrické tvary a naučili se tělesa, ale čeká nás ta skutečná geometrie, kterou jsme si nechali na klidnější časy a budeme ji zvládat v blocích, tzn. vyhlásíme týden geometrie 😊, budeme potřebovat dobře ořezané tužky a trojúhelníkové pravítko a pustíme se do toho! V aritmetice musíme začít počítat do 100 s přechodem přes desítky.
Velkou radost mi dělá náš společný čtenářský deník, který se krásně rozrůstá. Jen tak dál. Hlasitého čtení s porozuměním není nikdy dost. Doma trénujte i pamětné počítání, které nám sice jde, ale potřebujeme zrychlovat. V diktátech je naším cílem, získat jistotu.
To je ode mne vše, pokud budete potřebovat konzultaci, jsem k dispozici v pondělí 11. 1.
od 16.00 – 18.00 na mailu i mobilu. Pokud v pondělí nemáte možnost, ale přesto se mnou potřebujete mluvit, domluvíme se jistě i na jiném termínu.
S pozdravem a přáním hezkého víkendu. R.Zadražilová
Od 30.11,2020 se mění organizace výuky.
Nový plán najdete ZDE
Vážení rodiče, milí žáci!
Na základě vládního usnesení se s účinností od 18. 11. 2020 vracejí žáci 1. a 2. tříd zpět do lavic!
Končí jim tedy období distanční výuky a vrací se klasická prezenční forma vyučování. To bude probíhat podle původních rozvrhů jednotlivých tříd s tím, že mohou nastat změny, které vyplynou vždy z doporučení MŠMT, zřizovatele, vlády atd., ale nenaruší nijak významně výuku. Změny se nebudou týkat počtu vyučovacích hodin.
Provoz školní družiny se obnovuje pro žáky, kteří jsou do družiny přihlášení. Jednoznačnou snahou naší školy je vyjít Vám, rodičům, vstříc v co největší míře. Metodika MŠMT nám jasně přikazuje zachovat homogennost skupin, což v praxi znamená, že každá třída musí mít k dispozici kromě třídní učitelky také vychovatelku ŠD. Ačkoli může být obtížné personální zajištění, rozhodli jsme se otevřít i ranní družinu. Provozní doba ŠD zůstává tedy v plném rozsahu, tj. ranní od 6.30 do začátku vyučování a odpolední od konce vyučování do 17.00 hod.
Ze ŠD děti vyzvedávejte, prosíme, jen v tyto časy:
30 minut po skončení výuky – doba nutná na oběd
14.30 – 15.00
16.00-17.00
Všichni žáci 1. a 2. tříd, kteří běžně odebírají obědy, jsou nahlášeni od 18.11. Svačiny se z důvodu zachování homogenních skupin nevydávají.
CO DĚTEM DO ŠKOLY PŘIPRAVIT?
Minimálně 2 roušky na den (žáci je budou mít nasazené po celý čas strávený ve školní budově).
Aktovku se všemi pomůckami na vyučování.
Převlečení na ven (pokud se zúčastní i ŠD).
Svačinu a dostatek pití.
Mikinu nebo svetr do třídy (budeme často větrat).
ZAČÁTEK A KONEC VYUČOVÁNÍ V JEDNOTLIVÝCH TŘÍDÁCH:
1.A: 7.50 4.VH 11.30 5. VH 12.25
1.B: 8.00 11.40 12.35
1.C: 8.10 11.50 12.45
2.A: 7.30 11.10 12.05
2.B: 7.40 11.20 12.15
Před vyučování lze využít ranní družiny i bez předchozího přihlášení. Ranní družina bude probíhat v jednotlivých kmenových třídách. Do budovy školy mohou vstoupit pouze žáci, nikoli zákonní zástupci. Do budovy je vpustí zaměstnanec školy z vrátnice (není potřeba zvonit na žádné oddělení ŠD). Žák je povinen dostavit se neprodleně do své třídy a nahlásit svůj příchod dozorujícímu.
Veškeré informace k výuce naleznete vždy na webových stránkách tříd a školy, v aplikaci Škola online či v kontaktních denících. Neváhejte tato spojení využívat také z Vaší strany.
Děkujeme za spolupráci, které si velmi vážíme.
Na zítřek si prosím vytiskněte pracovní list sv. Martina. Kdo nemá možnost tisku, je k dispizici na vrátnici školy opět. Procházkou můžete vyzvednout dnes do 15 hod.
P.S. Nezapomeňte dnes večer naložit husičku :-)
P.S. Pro ty, kteří nemají možnost vytisknout si kontrolní práce , budou tyto práce vytištěné k dispozici k vyzvednutí v šatně školy ve čtvrtek a v pátek v době od 8.00 - 15.00 hod. Připravím tam taky nový sešit do Čtení , do kterého si začneme dělat zápisy z přečteného. Prosím tedy o vyzvednutí kdykoliv v uvedené době. Kdyby jste ještě něco potřebovali, zavolejte mi, napište, připravím Vám to tam. Děkuji
Pěkný pátek milí motýlci,
je tu poslední den tohoto týdne. Mám velkou radost, že se téměř všichni vídáme v živých hodinách, a alespoň na dálku se spolu zasmějeme, popovídáme a hlavně se vídáte spolu navzájem. Věřím, že se přidají i ti poslední, co se ještě neodvážili nebo to z technických důvodů zatím nejde. Máte před sebou týden podzimních prázdnin, doufám, že si je užijete jak nejlépe to v rámci současné situace půjde.
Tak jdeme na to, ať to máme za sebou.
1.hodina Čj
Dnes si opět otevřeme Agátku (učebnici) na straně 31. Ve cvičení 5 je 5 vět. Jsou to odpovědi, tedy věty oznamovací a vy máte za úkol vytvořit ke každé větě otázku, tedy větu tázací.
Př. Dnes je pátek. - Co je dnes za den?
Věty, které vytvoříš napiš do sešitu Čj (myšičkový). Pozor, nezapomeň vynechat řádek a napsat dnešní datum - 23.října
2.hodina M
Po včerejší zábavné matematice plné aut, takže spíš atrakce pro kluky, dnes nás čekají tabulky na str.39. Ty vám jdou moc dobře! Vynechejte slovní úlohu , zase se k ní spolu vrátíme. Cvičení 2 jsou dvě tabulky, které si spočítejte. Ve cvičení 3 najdi systém v zapisování čísel a pokračuj do 20. Růžové úkoly si pozorně přečti , spočítej a do žlutého políčka zapiš výsledek. Příklad se nám vždy vejde do růžové části. Zalistuj zpět např. na str. 16 , tam to máme. A po růžové přijde na řadu žlutý sloupeček. Můžeš poprosit dospěláka o opravu a jestli se ti podaří bez chyby, můžeš si napsat 1. Diktát dole si udělějte s pomocníkem, i starším sourozencem, který ti řekne příklad a ty zapíšeš jen výsledek. Na další stránce , str. 40 máš velikánskou tabulku. Počítá se stejně jako naše malé. Tak si ji postupně při volné chvíli počítej. Když objevíš fígl...bude to šup šup. :-))
3.hodina Čj
Tuto hodinu budeme spolu číst včerejší příběh Radost a psát písanku. Tak si to nedělejte sami.
4.hodina Hv
Zpívá celá rodina. Každý doma navrhněte písničku, kterou si všichni společně zazpíváte. Buďte veselí a vy, velcí, optimističtí, ať nás stres neoslabuje.
Tak pro dnešek se loučím, přeji pěkné dny a po prázdninách ať tam nebo tam se na vás už teď těším.
Dobré ráno děti,
máme tu třetí den tohoto týdne, středu. Je to přesně týden, co jsme museli opět zůstat doma a pracujeme spolu takto na dálku.
Vím , že jste moc šikovní a stejně jako na jaře jste nám, hlavně tedy mně, vaší paní učitelce, dělali radost tím, jak doma pracujete, tak i tentokrát věřím, že všichni se snažíte, abychom spolu ve chvíli, až se vrátíme do třídy mohli pokračovat v učení takovém, jaké máme nejraději. Společném, se smíchem, ale i s mým neustálým povídáním o tom, jak se k sobě máme chovat třeba, že? :-)) Nebo o tom, jak se k nám naše chování vrátí jako bumerang... Co vyšleš k druhým, vrátí se ti zpátky.
Pamatujete si naše letošní heslo ? Schválně....
Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se chovali oni k Tobě.
Jsem ráda, že většina z vás, možná už všichni, si heslo pamatují a postupně poznávají, nejen ve škole, že opravdu funguje.
a je to tu zase.... Zapovídali jsme se. Jejda jejda..
Tak jdem pracovat.
Dnešní práci ve velké češtině bychom měli spolu zvládnout osobně přes kamery. Ti, kteří se nedokáží dnes připojit máte práci schovanou v odkazu. Doufám, že půjde otevřít. Nevím, proč někomu něco jde, jinému nejde otevřít. Věřím, že to ale vše doladíme. Ne, lepší varianta, že to nebudeme potřebovat, protože mi děti odevzdáte a já to s nimi vše udělám osobně. Kéž by..... no...jaká věta děti začíná těmito slovy? Věta PŘ_ _ Í .
Na začátek si dodělejte pavouky v Matematických minutovkách na str. 9/cv.18b. Teď budeme pracovat na straně 37 ve velké matematice.
Cvičení 1 : Vždy máš dva draky s různými počty mašliček . Každému je spočítej a vytvoř příklad na sčítání. Počet mašliček u jednoho draka plus počet mašliček u druhého. Pěkně dopočítej pomocí rybníčků ( správných rozkladů) výsledek a pod tento příklad vytvoř stejným drakům příklad opačný ( na sčítání). a to stejné udělej u druhé dvojice draků.
Cvičení 2 je na odčítání. Přečti si příběh ať víš, co se ti děje nad hlavou....mezi draky.
Cvičení 3 vynech, zkusíme spolu ve čtvrtek stihnout obě slovní úlohy ze stran 36 i 37 na živo.
Cvičení 4 pro prťata. Můžou vám s ním pomoct mladší sourozenci. Hledej stejné brambory. Budou k obědu?
A cvičení 5 spočítejte úplně sami, velcí pomocníci potom u kávy zkontrolují. Děkuji , vařím Vám kávu!
3.hodina Čtení, psaní
V této hodině dopiš stránku 14 v písance, je tam velké W , snaž se, aby byly všechny lehátka(zádička písmenek) rovná, stejně daleko od sebe. Když se snažíte, všem to už jde moc krásně! Pozor na jazyk! Nepřekousnout si ho! Hihi
Hotovo? Tak můžete hned nebo po obědě mladším sourozencům přečíst pohádku o Veliké řepě v čítance na straně 29.
4.hodina Prv
V dnešní prvouce pomozte mamince , babičce zalít kytky doma a zeptej se, jaké to jsou, jak se jmenují. Pro porovnání můžete kouknout do učebnice, jaké můžou být doma krásy.
5.hodina Pv
Pracovní výchova je spojena s výrobou skřítka podzimníčka,Takže .... Někdo už má splněno, jiný splní až bude příležitost. Ale výrobě čehokoliv se meze nekladou. Takže koho to baví, tvořte, cokoliv. Šikovné ruce se vám budou hodit celý žiivot!
Dobrý den,
do aplikace Skola-online a e mailu jsem Vám zaslala snad už poslední návod k tomu, jak pracovat v kurzu Motýlí třída ( i v Aj ) Google Classroom. Vyzkoušejte prosím a můžeme si sdělovat dojmy na streamu u Motýlů.
Pěkný den !
Radka Zadražilová
Dobré ráno děti a jejich učitelé,
doufám, že jste se dobře vyspali a jste už po snídani, než začnete plnit úkoly. Dnešní den bude trochu podobný jako včera, tedy co se týká učení. Vymění se nám jen skupinky na angličtinu a český jazyk. Venku se ochladilo, ale určitě mi dáte za pravdu, že se nám to venku krásně barví. Měli bychom využít těch krásných barevných listů, co nám teď padají ze stromů. Aby nakonec listnaté stromy zůstaly na zimu nahulatý, že?
Tak jdeme na to.
1.hodina Čj
Dnes budeme opět pracovat s Agátou ( učebnicí) a myšičkovým sešitem. Otevři si učebnici na straně 31. Hned nahoře je cvičení 4. Máš si přečíst věty a zkusit je změnit na jiný druh. První zase ukážu:
př. oznamovací větu "Jdu do lesa." změním na větu tázací - Jdeš do lesa? nebo Půjdeš do lesa?
Tak udělějte ústně prvních 6 vět (a.b) a 3 z nich si vyber a napiš do sešitu. Pozor, vynechej zase řádek a napiš dnešní datum 20.října. Ať máte ty sešity krásné! Bude motýlí kontrola za jedničky!!! Po návratu do lavic.
Hotovo. Teď se protáhni, stoupni si na špičky a zkus vyrůst rukama co nejvýýýýýýš jako strom. Jen pozor, je podzim! :-)) Ať nejsi najednou nahulatýýýý....padá listí!
2.hodina M
V matematice budete dnes počítat na straně 36. Pozor, ne všechno! Slovní úlohu vynechejte, uděláme ji společně ve čtvrtek přes kameru. Kdo se nebude moct připojit, najde návod nebojte. Dnes udělejte jen cvičení č.2,3,5. Cvičení 4 a 6 nechám jen pro dobrovolníky, ale varuji, u plnění úkolu 4 nechoďte prosím mezi regály do obchodu a zkuste mamku nebo babičku, ony to budou přibližně tušit. Možná i chlapi ví! A abyste si započítali víc,v matematických minutovkách na straně 9 jsou ve cvičení 18 takoví pavouci. Zkuste si udělat první dva (a). A už konec!
Svačina , nezapomeňte se pořádně napít ....malí i velcí!!!
3.hodina Aj /Čj
Holky Čj
A dnes tu máme po včerejší pánské jízdě náš pravidelný babinec :-) . Holky asi jste už včera pokukovali po úkolu , co měli kluci. Máme stejný, to je jasný! Tak pro jistotu ještě jednou vkládám.
Holky, v čítance na straně 31 je naše oblíbené malované čtení. Přečti si příběh, zamysli se nad tím, čím nás příběh poučuje a zkuste samy dvě nebo tři malované věty vytvořit. To znamená, že některé slovo nahradíte obrázkem. Napište to na papír nebo nějakého cvičného sešitu a kdo to zvládne, tak může vložit ofocené na náš nový stream. Rádi si počtem.
4.hodina Vv
A poslední úkol. Ale ten nemusíte plnit dnes. Až příležitostně. Jak se vydáte ven na procházku, nasbírejte si pár pěkně barevných listů a doma si s nimi trochu pohrajte. Poskládejte a nalepte z nich na papír skřítka podzimníčka, listy využij na skřítkovo oblečení a hlavičku, ruce, nohy, nebo jen boty domaluj fixou nebo patelkami. Myslím, že jejich galerii budeme zase rádi sledovat. Nevím kde je pro koho to nejjednodušší poslat k náhledu. Vím, že každý máme jiné vybavení i zkušenosti s technikou, proto nechávám na Vás, dospělácích.
Dobré ráno děti,
vítám vás po víkendu. Jak jste se měli? Kde jste byli? Co jste dělali? V pondělí si vždy povídáme o víkendu. Dnes to je trochu jinak, ale mohli bychom k tomu využit naši zkoušku spojení přes kameru. Tak si zkuste připravit krátkou reportáž (dvě větičky) o vašem víkendu. Já jsem třeba byla u svých rodičů na chalupě sbírat ořechy. A pozoooor!!! Těch mám na rozdíl od hub moooc! :-)) Teď se možná u vás doma někdo ptá, proč na rozdíl od hub. Tak jestli jste jim ještě nepřiznali, že pokaždé, když jsem letos vyrazila na houby, tak jste mi je buď vysbírali nebo se houby samy zrovna přede mnou schovaliy, tak máte příležitost to na mně právě teď prozradit. :-))
No a co nás dnes tedy čeká. První hodinu máme pánskou jízdu, tedy trochu vám to kluci kazím, ale...ono by vás to samotný nebyvilo... hihi. Takže, holky. vy nic nevybalujte, odcházíte na angličtinu!!!
1. hodina
Aj holky Holky je to práce na celý týden od paní učitelky Valúškové
Čj kluci
Kluci, v čítance na straně 31 je naše oblíbené malované čtení. Přečti si příběh, zamysli se nad tím, čím nás příběh poučuje a zkuste sami dvě nebo tři malované věty vytvořit. To znamená, že některé slovo nahradíte obrázkem. Napište to na papír nebo nějakého cvičného sešitu a kdo to zvládne, tak může vložit ofocené na náš nový stream. Rádi si počteme.
2.hodina Čj všichni
Tak už jsme tady zase všichni. Dnes budeme pracovat s učebnicí, Agátou, a psát do sešitu Čj (myšičkový). Stále ještě procvičujeme druhy vět. Na straně 28 je pod opičákem cvičení 6. Máme tam 6 vět, které pěkně nahlas přečti a vždy rozhodni, jaký druh věty to je a jaké znaménko za ni patří. Až si všechny takto ústně připravíš, vem si sešit, vynechej 1 řádek za posledním psaním ( pozóor, hlavně otevři správný sešit :-)) ! ) a napiš si dnešní datum, 19.října. A hned na další řádek začni psát věty. každou si začni na novém řádku a za ni doplň znaménko a nezapomeň i na značku druhu věty :
Př. Opička ti drží palce . O
Až to dopíšeš, kdo má možnost okopírovat stránku z učebnice, klidně si udělej osmisměrku . Kdo ne, zkuste očima 'nemůžeme psát do knížky, budeme ji na konci roku vracet) pohledat pár slov v tabulce, trénujete tím mozek, moje chytré hlavičky!!
Svačinková přestávka!!! Uklidit stůl, vyčůrat, umýt pořádně ruce a svačíme.
3. hodina M
V matematice nás dnes čeká počítání s číslem 16.Pro nás už brnkačka, Tak jen malinko napovídám... u křečka doplnit rybníčky a spočítat. Šnečkům spočítejte přiklady v úlitě a schovej je pod správný list, začíná zřejmě na ně pršet :-))). Sloupeček hravě zvládneš, posledních 5 příkladů zpomal, a pozor, dopočítáváš...7 a kolik je 15? K úkolu 4 popros dospěláka o přečtení zkušeností se zavařováním, to fáááákt malé děti neumí, hihi, a ty ale spočítej, kolik zavařenin uděláte. Aby se vám to vešlo do sklepa, spížky... .
4.hodina Prv
Dnes po zelenině projdeme ovoce. O tom, jaký druh na kterém stromě roste už jsme povídali mockrát. I o tom, že takové ovocné stromy rostou v sadu a stará se o ně sadař. Tak si to jen připoměňte v učebnici na straně 15 a Plody na straně 16. .. a pozor, novinka bude rozdělení plodů podle uložení semínek uvnitř plodu. Nejjednodušší na zapamatování budou peckovice - všechno ovoce, které má uvnitř pecku, kterou nejíme, např.meruňka, broskev, třešeň. Další skupina jsou málvice, ty mají pro semínka svůj domeček uvnitř plodu, jadřinec. Vzpomeňte si, jak jsme malovali rozpůlená jablíčka pro vědce :-)) A poslední skupinou jsou bobule, a u těch většinou sníme úplně všechno i semínka v podobě zrníček, které hravě spolkneme, např. rybíz, angrešť, hrozny.. Tak, a k tomu si dodělejte strany 10 a 11 v pracovním sešitě, zeleninu tam máte hotovou, tak už jen úkoly s ovocem.
A pro dnes hotovo!!!
Co se týká psaní a čtení. Abysme splnili i tělocvik, tak každý si udělejte 10 dřepů, 10krát si lehni na zem a zase vyskoč a když to počasí a čas dospěláků dovolí, běžte na prochátku ven. Nezapomenout ale na teplé oblečení!!! Nehádat se o čepice, bundy....co řekne velký dvojnožec, to platí!!! Jasný?
Mějte se pěkně a třeba se už dnes na chvilku uvidíme!!!!
Dobré popoledne,
právě jsem Vám rozeslala další kroky na zkoušení se spolu propojit. Můžete si vše v klidu zkusit, výhodou tentokrát je, že se děti můžou spolu spojovat, vídat jakkoliv a s kýmkoliv aniž byste byli závislí na našich schůzkách.
Na první zkoušku spojení Vás zvu na pondělí a to, kluky na 9.00 a holky na 10.00 hod. Bude to zatím jen zkouška spojení, abychom zjistili, komu to jde, komu ne a v kolika to budeme dále zvládat najednou. Učící chvilky bychom zahájili až ve středu , poté, co si vás opět rozdělím do skupin, letos možná už vícepočetných, jestli tedy jako větší školáci zvládneme mluvit postupně. Ale myslím si, že i na jaře jsme se to krásně naučili. Naše domluvená gesta, jako palec nahoru, potápěčské ok....to nám zůstalo dodnes i ve třídě.
Tak kdo bude v pondělí moct, čas domluvený máme, kdo to v tuto dobu nezvládne, nebude se hroutit a budeme se domlouvat spolu individuálně tak, abychom našli společnou cestu.
Ještě jednou krásný víkend!
A bez nemocííí!!!
R.Z.
Dobré ráno děti,
dobré ráno paní učitelky a páni učitelé, co sedíte vedle motýlích studentů. Máme tu pátek, konec dalšího týdne. Včera jsme zahájili výuku nových dovedností i pro nás, dospěláky, proto vy, děti, mějte trpělivost i s námi, nezlobte ve chvílích, kdy se potřebujeme soustředit a domlouvat na něčem pro nás dospěláky důležitém. Už jste šikovné děti a mockrát jste nejen ode mně slyšeli, že se musíte naučit neskákat do řeči, vyčkat na pravou vhodnou chvíli a potom se budeme věnovat jen a jen vám. Protože i přes všechny naše starosti jste vy, děti, to nejdůležitější v našich životech. Tak než se mi rozletíte na víkend, nevím ani tentokrát kam, ale třeba i jen do svých království a pokojíčků, tak uděláme trochu učení spolu.
Připravte si na lavici velkou češtinu a pouzdro.
1.hodina Čj
Dnes tu máme na straně 20 dodělat cvičení 3. Přečti si větu, doplň znaménko za větou do prvního rámečku a urči druh věty do druhého rámečku. A co dál. Zamysli se nad větou, kterou jsi přečetl-a a oprav ji , jak by měla správně být. A správnou variantu napiš krásně na řádek. Moc neroztahuj písmenka, nebo se ti to tam nevlezeee!!!! Až to napíšeš, protáhni se, udělej si 5 dřepů a dej pusu dospělákovi, který se s tebou učí.
Dole na stránce máte k dispozici manipulační činnost. Je jen pro dobrovolníky, kteří se budou kdykoliv nudit. Příloha k rozstříhání je na konci češtiny .
2.hodina M
Kdo se nepustil zatím do stříhačky z češtiny, znamená to, že se nenudí, což je dobře a já mu splním stříhání teď. V matematice na straně 32 a 33 máme dnes stříhací a lepící počítání. Stranu 32 nestříhej, tu nech celou. Stranu 33 popros dospěláka, aby ti vystříhl ze sešitu a sám-sama pomalu nastříhej na čtverečky jako pexeso. Nemávej kolem sebe těmi nůžkami, schovej jazyk, hihi ..... uf. Hotovo? Tak teď si učitelka nebo učitel uvaří kafe, pověsí prádlo, dovaří oběd nebo jen tak vydechne. A motýl bude brát jeden čtvereček po druhém, spočítá příklad na zadní straně a podle výsledku a jeho barvy nalepí, možná prvně jen položí na správný výsledek. A to je dnes z matiky vše...Odměnou ti bude krásný podzimní obrázek.
Svačinááá.... uklidit lavici, vyčůrat a umýt pořádně ruce.
3.hodina čtení a psaní
Otevři si písanku na straně 14 a připomeneme si jak se píše malé v a malé dvojité w. Jen 4 řádky, dnes jste už psali věty v první hodině. Dopsáno? A krásně? Tak zavřít písanku, pero do pouzdra a jdeme si dočíst čítanku, stranu 25 a 26. Klidně si ji rozděl do menších kousků, kousek teď, kousek po obědě, kousek ...kdykoliv. Domluvte se s velkým dvounožcem ( jak říká kocour Modroočko dospělákům). A další pusa učitelům....
4.hodina HV
Tak tady nám to trochu ve škole kazilo nařízení vlády. První výhoda domácí školy...můžete zpívat!!! Možná si vzpomenete na Pyšnou princeznu a švece, který běhal zpívat do království krále Miroslava. Kdo bude chtít, můžete poprosit o puštění celé Pyšné princezny. Je to stará pohádky, není barevna, jen černobílá, vím, že jste zvyklí dnes koukat na krásné moderní pohádky,ale i staré je krásné. A poučné........ A pro dobrou náladu Vaše oblíbená Yahoda.
https://www.youtube.com/watch?v=HIOr0oeAKCc
Teď popřeji úplně všem klidný víkend. Odpočiňte si, pokud to půjde vypněte, užijte si dny bez učení. A já se na vás všechny zase těším v pondělí ráno!!!!!
Posílám velké objetí na dálku !!!!!
D.... r... p... učitelko. Určitě jste si sami doplnili pozdrav. A máme tu čtvrtek. Ten si spolu moc neužíváme, vidíme se jen dvě hodiny. Ale minulý čtvrtek byla změna, viděli jsme se i v plavání. To jsem vás moc chválila, že jste se rychle naučili nový, už vlastně plavecký model tréninku. Doufám, že si ještě pamatujete, do kterého družstva patříte,cooo....Nebojte, jak to zase půjde, znovu všechno připomeneme. I po týdnu můžeme na dálku zatleskat Vláďovi, který minulý čtvrtek poznal, že bát se vody je velká škoda, že ji můžeme mít rádi i když jsme v ní stále na pozoru, aby se nestalo nic, co by nám ublížilo. Ale to musíme i na kole i na bruslích, lyžích....to jsme si vysvětlili. A už tu máme pravidelné ráno, že se zapovídáme než začneme pracovat. Takže stop!!!
1. hodina ČJ
V dnešní češtině budeme pracovat ve velkém sešitě. Na straně 20 si napište do žlutého rámečku dnešní datum, 15.října. Stále procvičujeme druhy vět. V prvním cvičení máme věty. Naším úkolem je přečíst si vždy větu, doplnit za ni znaménko do prvního rámečku a do druhého značku, jaký je to druh věty. To dokážete už hravě. Ale to nekončí :-)). Vy máte vymyslet a napsat celou větou odpověď. Vzpomeňte si teď na metematiku, slovní úlohy..tam vás taky nutím odpovídat celou větou.
Zase vám ukážu sama na první větě:
Který je teď měsíc v roce ? T a odpovím : Teď je říjen. Vem si zelenou pastelku a zkontroluj si začátek a konec věty. A tímto způsobem udělěj celé cvičení.
A ve cvičení 2 přečti větu a vzpomeň si, jak jsme v úterý spolu tvořili všechny druhy vět podle jedné, kterou jsem vám řekla. Takže , když tam budeš mít větu oznamovací, zkus z ní vytvořit třeba tázací.
př. Dnes nám paní učitelka pošle zase úkoly. O A já vytvořím tázací: Pošle nám dnes paní učitelka zase úkoly? T
Všechno, co budete psát pište krásně, bez chyb,hlídejte rovná záda písmenkům, jako by to byla písanka.
Z češtiny je to pro dnešek všechno. Vymaluj si obrázky na této straně 20 a připrav si angličtinu.
pro holky : (práce od p.uč. Valúškové)
Pracovní sešit str. 4 - spojit anglické slovíčko s obrázkem zvířátka a vybarvit podle pokynů:
a monkey - brown
a crocodile - green
a lion - brown
a tiger - orange
a snake - yellow
a zebra - white
Kdo by potřeboval pomoc se slovní zásobou:
Slovníček je v pracovním sešitě na straně 81 (Lekce 1).
Odkaz na slovník, kde je možné přehrát si výslovnost slovíčka:
https://dictionary.cambridge.org/
anebo Slovník na Seznamu.
rozklikněte prosím odkaz pro kluky
V matematice dnes procvičte sčítání a odčítání do 20 na straně 31. Kde jsou připraveny rybníčky, pěkně je doplňte. Špačky doveďte do správných budek, aby se náhodou nenastěhovali do cizí. A vrabčákovi ukažte správnou cestu domů. A na závěr si zahrajte na učitele a učitelky vy, opravte chyby.
4.hodina plavání
Teď jsme trochu v pasti. Ale mám nápad. Dnes večer si do sprchy nebo do vany vemte plavecké brýle a trénujte nádech pusou a výdech do vody prvně jen pusou, šikovnější i nosem... pouštějte pořádně bublinky ven!!! Ať vás lechtají kolem uší!!! Jde to i do umyvadla!!! Žádné výmluvy,jasný!!!
Rodičům se omlouvám za případný úklid koupelny po hodině plavání... :-))
Mějte se dobře!
A zítra ahooooj!!!!
Milí motýlí rodiče,
čemu jsme asi nikdo do poslední chvíle nevěřili, se bohužel stalo. Jak už všichni víme, od zítřka, středy 14.10.2020, opět přecházíme všichni na distanční výuku. Protože vím, že jste všichni při jarní vlně epidemie fungovali v rámci svých možností výborně, věřím, že na naši dálkovou spolupráci navážeme a společnými silami zase vše zvládneme.
A jak to tedy tentokrát bude...
Tento týden Vám budu každé ráno sem, na webové stránky školy-třídy, zadávat práci do předmětů podle rozvrhu hodin ten den. Když budu chtít poslat něco zpět ke kontrole, napíšu si.
Novinkou pro nás pro všechny tentokrát bude naučit se spolu spojovat pomocí aplikace Google Classroom. Uklidním Vás, že teď jsem na řadě já, která Vám musím vygenerovat a přeposlat přihlašovací údaje do této aplikace. Potom teprve si sdělíme další kroky. Vím, že mám mezi Vámi velké pomocníky přes techniku, takže věřím, že to dokážeme. Do té doby způsoby spojení máme.
Doufejme, že situace umožní dodržení slibů a pustí nás po podzimních prázdninách zpátky do tříd . A my si budeme moci říct, že jedeme dál tak, jak všichni umíme, každý ve své profesi, ale k tomu jsme zase zkušenejší a šikovnější "ajťáci".
V tuto chvíli Vám všem předem děkuji za trpělivost, obří pomoc a dělbu zodpovědnosti za výuku našich motýlů. Budu opět k dispozici na telefonu, na fbskupině naší třídy, na mailu...
Pevné zdraví všem !!!
S pozdravem Radka Zadražilová
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že se spolu neuvidíme v pondělí na plánovaných třídních schůzkách, dovolte mi seznámit Vás s informacemi touto cestou.
Třídní schůzky byly zrušeny z důvodu zhoršení epidemiologické situace v celé ČR. V této souvislosti platí i na naší škole zvýšená hygienická opatření, jako je časté větrání tříd, omezený pohyb po společných prostorách školy, desinfekce rukou i pracovních míst atd. Vždy se snažíme reagovat nejen na vyhlášení vlády, ale i na naše interní potřeby.
O přechodu na elektronický systém jsem Vás již na našich webových stránkách informovala. Proto jen stručně připomínám, že 1. a 2. ročníky nadále provádí klasifikaci do klasických žákovských knížek, kde bude nadále probíhat i omlouvání absence žáků v omluvném listě. Možné je na totéž využít i aplikace Škola online a omluvenku mně posílat v elektro podobě. Aplikaci budu také nadále využívat pro zasílání zpráv a důležitých sdělení.
Pro naši komunikaci a zápisy domácích úkolů budeme s dětmi používat také klasický deníček, v našem případě medvědí 😊.
Vzhledem k často se měnící situaci, sledujte, prosím, často webové stránky školy i třídy!
Jistě víte, že případná distanční výuka je nově ze zákona povinná. Proto se všichni učitelé na naší škole seznamují s touto aplikací a budou procházet školením, aby bylo možné tímto způsobem vést distanční výuku. Od Vás potřebuji momentálně jen to, abyste mi napsali zprávu, zda je tato forma spolupráce mezi mnou a Vámi možná. Tedy jestli máte technické zabezpečení, což je připojení k internetu a počítač, notebook či chytrý telefon.
Za Vaši brzkou zprávu předem děkuji.
Prosím o zaslání 480,- Kč na pracovní sešity na tento školní rok. Jedná se o nutný doplněk k učebnicím Čj, Aj, PRV a o matematické minutovky.
Vzhledem k situaci a k tomu, že školní i mimoškolní akce mají být omezeny, myslím,
že bude rozumné prozatím třídní fond nevybírat. Mám zbytek fondu z minulého školního roku, který budu nadále vést a po jeho vyčerpání Vás budu informovat.
Pomalu končí první měsíc, ve kterém jsem zjišťovala míru znalostí a zapamatování učiva z loňského netradičního školního roku. Proto také moje klasifikace byla pouze motivační. Od října budu postupně přecházet na klasické hodnocení. Velmi Vás prosím o pomoc při dohledu nad tím, aby děti každý den nahlas četly, počítaly příklady na sčítání a odčítání v oboru do 20 a postupně počítaly bez názoru (pomoc prstů či číselných os). Moc nám pomůže zařazovat i doma psaní dle diktátu.
Jsem si samozřejmě vědoma toho, že to pro Vás není snadné, ale bez Vaší pomoci to nedáme s takovým úspěchem, jaký bychom všichni dětem přáli zažít. Proto předem za Vaši spolupráci děkuji a věřím, že společně opět všechno zvládneme nejlíp, jak to půjde.
Nakonec bych Vám chtěla vysvětlit letošní hodnocení chování. Po loňských housenkách, kterým jsme museli uhlídat 5 lístečku do pátku, přišly na řadu vylíhlí motýli. Ti už lítaji, a to někteří doslova, proto je krmit nemusíme, krmí se sami. Ale během týdne jim bohužel zlobením můžou začít šednout křídla a stávat se z nich postupně můry. Jedno šedé křídlo ještě zvládne jinak barevný motýl vyrovnat, dvě a více už je špatný. Informovat Vás ale budu i nadále pouze o vážnějších prohřešcích, ty běžné si s dětmi vždy vyřídím hned na místě, těmi Vás zatěžovat nebudu. Proto jen v pátek můžete kouknout do žákovské knížky, papírové, zda máte na víkend spokojeného motýla nebo tak trochu můru :-) .
Tak si nadále společně držme palce a zůstaňme zdraví!!!!
Vážení rodiče,
z dnešního nového nařízení MZ se od zítřka, 10.9.2020 musí opět nosit uvnitř budov roušky. Pro nás to tedy ve škole platí taky. Zda budou nutné jen ve společných prostorách, nebo i ve třídách, to se teprve dozvíme a v případě, že ve třídách nebudou povinné, rádi toho využijeme. Prosím tedy o to, aby děti měly každý den 2 roušky, jednu budou nosit cestou po škole a ve třídě ukládat do igelitového sáčku a druhá bude připravena na výměnu, například po obědě v družině, aby neměly celý den jednu. Víme, že ji mají brzy vlhkou, uslintanou :-)). Nezapomeňte jim tedy dát do aktovky i igelitový sáček.
Děkuji moc za pomoc a všem nám přeji pevné zdraví a hoooodně trpělivosti !!!
Vážení rodiče,
v letošním školním roce nás čeká další výzva. Naše škola přechází na elektronickou podobu třídní knihy a žákovské knížky. To s sebou přináší nutnost vzájemného propojení pomocí Vašich emailových adres a následně také aktivace Vám přiděleného PINu.
Elektronické vedení třídní knihy se Vás, rodičů, netýká. Tato změna je pouze pro učitele. Žákovská knížka, v pravém slova smyslu, se týká žáků od 3. do 9. ročníku, kteří se nadále budou známky a hodnocení dozvídat výhradně touto cestou. V 1. a 2. jde o zápisník školáka, který slouží stejně jako žákovská knížka, ale nemusí se archivovat a my jej budeme i nadále používat tak jako loni, tj. na klasifikaci, hodnocení chování, omlouvání absence a potvrzování důležitých informací.
Toto je pro nás velmi dobrá zpráva, zejméma proto, že máme celý školní rok na to, abychom se v novém systému naučili dobře pohybovat.
Neznamená to ale, že nám odpadá povinnost se do systému připojit. Je totiž možné, že Vám budeme přeposílat některé důležité zprávy a informace tam. Budeme se ale snažit i o písemné dublování všech informací, které bychom do el. systému zadávaly. Také letos tedy budeme ve spojení přes kontaktní deníčky a tyto naše webové stránky třídy.
Spojení, které pomocí aktivace PINu získáme, nám navíc ulehčí vzájemnou komunikaci v případě distanční výuky,i když si určitě přejeme, aby nás už nepotkala☺.
Tak hodně sil a trpělivosti pro nás všechny ! Zvládli jsme loňský rok, toto nás nerozhází ! ☺
Zdravíme,
Kateřina Kubínová a Radka Zadražilová
Moje milá třído,
už ne housenek,ale vylíhlých krásných motýlů,
prázdniny utekly jako voda a my se konečně zase můžeme sejít v plném počtu ve své třídě. První den sice jen na jednu hodinu, ale od druhého dne si budeme užívat už déle. Proto také přijďte 1.září do třídy s úsměvem a dobrou náladou ! Nic víc nepotřebujete. Dostanete deníček s důležitostmi. Ty základní informace, které platí pro všechny žáky školy, jsou už uvedeny v aktualitách na stránkách školy. My, ty naše třídní záležitosti si budeme prozatím řídit v deníčku a opět tady, jak jsme se v minulém období krásně naučili, a postupně společnými silami přejdeme na novou komunikaci, elektronickou. Což se přiznám, nikdy mi nenahradí osobní kontakt.
Tak nám všem přeji, aby naše spolupráce pokračovala tím klidným a myslím i oboustranně spokojeným způsobem i nadále.
Už se na vás, motýlí holky a motýlí kluci mooooc těšíím !!! Načechrejte křídla a hurá do školy !!! Čekám tam na vás !!!
Vaše paní učitelka Radka Zadražilová
2.A | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
Pondělí | Čj/Aj | Čj | M | Prv | Tv |
Úterý | Čj | M | Čj/Aj | Vv | |
Středa | Čj | M | Čj | Prv | Pv |
Čtvrtek | Čj | Aj | M | Tv | |
Pátek | Čj | M | Čj | Hv |